“Maxima”: Mazumtirdzniecības nozare piedzīvojusi digitalizācijas uzrāvienu

1 komentārs
“Maxima”: Mazumtirdzniecības nozare piedzīvojusi digitalizācijas uzrāvienu
DMITRIJS SUĻŽICS, F64

Līdz ar Covid-19 krīzes ieviestajām izmaiņām 2020.gadā, mazumtirdzniecības nozare ir saskārusies ar virkni izaicinājumu, kas veicinājusi digitalizācijas uzrāvienu, aģentūrai LETA pauda SIA “Maxima Latvija” pārstāvji.

“Šogad lielu nozīmi mazumtirdzniecības nozarē ieņems ieviestie tehnoloģiskie risinājumi, kas ir stabils ceļš uz turpmāku attīstību,” stāstīja kompānijas pārstāvji, vienlaikus norādot, ka patlaban ir pāragri minēt, kad Covid-19 pazudīs no sabiedrības ikdienas, tāpēc mazumtirdzniecība turpinās koncentrēties uz drošu veikala vidi kā klientiem, tā arīdzan darbiniekiem.

“Maxima Latvija” pārstāvji uzsvēra, ka 2020.gads ir aizvadīts tehnoloģiskā uzplaukumā, attīstot gan esošos risinājumus kā pašapkalpošanās kasu tīklu, gan īstenojot jaunu risinājumu izveidi un ieviešanu. Kā norādīja kompānijā, aizvadītājā gadā īpaši populāra bija, piemēram, pašapkalpošanās kasu izmantošana, un prognozēts, ka šogad šī tendence turpināsies.

Patlaban “Maxima” veikalos uzstādītas 519 pašapkalpošanās kases un 2020.gada decembrī uzstādīts rekords bezkontakta norēķinos – dienā vairāk nekā 100 000 cilvēku “Maxima” veikalos maksājumus veica tieši ar bezkontakta tehnoloģijām.

Tāpat vērojama tendence izmantot mazumtirgotāju izstrādātās tehnoloģijas viedtālruņos. “Maxima Latvija” pārstāvji norāda, ka patlaban vērojams 119% pieaugums “Maxima” mobilās aplikācijas izmantošanā, salīdzinot ar periodu pirms diviem mēnešiem. Patlaban sasniegta gandrīz 80 000 lejupielāžu atzīme, kas norāda uz iedzīvotāju vēlmi izmantot jaunas tehnoloģijas gan veikalā, gan ārpus tā.

Līdztekus Covid-19 radītās izmaiņas ir paātrinājušas tiešsaistes tirdzniecības platformu izveidi un attīstību vairāku mazumtirgotāju vidū. Kompānijas pārstāvji komentēja, ka, piemēram, tiešsaistes platformā “Barbora.lv” klientu skaits 2020.gada decembrī ir trīskāršojies, salīdzinot ar decembra mēnesi 2019.gadā.

“Maxima Latvija” pārstāvji norādīja, ka, paralēli digitalizācijas un tehnoloģiskajiem jauninājumiem, kompānijā tiek domāts par atbalstu Latvijas ražotājiem. Tika pausts, ka “Maxima” veikalu plauktos pieejami vairāk nekā 10 000 vietējo ražotāju preču, kā arī par 12% augusi patērētāju izvēle par labu šiem produktiem. Tāpat 2020.gadā “Maxima” kopā ar partnerorganizācijām uzsāka iniciatīvu par pievienotās vērtības nodokļa samazināšanu svaigiem pārtikas produktiem.

Kompānijas pārstāvji pauda, ka “neskaitot drošu vidi, “Maxima Latvija” šis, 2021.gads, būs vērsts uz klientu pieredzes, ērtību un darbinieku labklājības paaugstināšanu, kā arī ekonomikas “sildīšanu” gan radot jaunas darba vietas, gan atverot jaunus un rekonstruējot esošos veikalus.”

Jau vēstīts, ka “Maxima Latvija” 2019.gadā strādāja ar 836,727 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 25,5% un bija 27,496 miljoni eiro. Kompānija reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro.