1 komentārs

Šogad Lieldienas nāk ar īpaši labām ziņām – atlaides olām sākušās agrāk nekā parasti. Cenas uz leju spiež asā konkurence – veikalu plauktos līdzās Latvijā ražotajām gulst olas no Lietuvas, Polijas un citām valstīm. Un tieši cenu dēļ šogad veikalu plauktos nav sastopamas Latvijas lielākā ražotāja Balticovo sagādātās baltās olas.

Lieldienu mēnesī pieprasījums pēc olām pieaug par trešdaļu, bet svētku nedēļā cilvēki tās ēd divtik vairāk. Tomēr vistas dēj tik, cik var izdēt. Latvijas lielākais olu ražotājs Balticovo vietējiem veikaliem sagādā vairāk olu uz eksporta rēķina, kas ikdienā veido 70%. Parasti pieprasījuma pieauguma dēļ cenas uz svētkiem pieaug par 20% līdz 50%, bet pēc svētkiem – tik par strauji samazinās.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

”Šogad ir vērojams šis cenu kritums, pēc Lieldienu cenu kritums sācies jau nedaudz pirms Lieldienām, tas saistīts ar vispārējo Eiropas ražošanu īpatnību vai apjomiem,” skaidro a/s Balticovo komercdirektors Toms Auškāps.

Par to liecina arī lielveikalos redzētais – tajos jau vairākas dienas pirms svētkiem olas var nopirkt ar atlaidi. Tirgotāji saka, ka kopumā vidējās cenas Lieldienu mēnesī esot tādas pašas kā pērn. Konkurences tirgus vērotājiem šobrīd nav bažu par nepamatoti augstām olu cenām, jo ir pārāk asa konkurence. Tā nav bijis vienmēr – Konkurences padome desmit gadu laikā pat divas reizes pieķēra Balticovo aizliegtā informācijas apmaiņā ar citiem olu ražotājiem.

”Šobrīd mūsu izpētes lietās vai uzraudzību materiālos nav olu tirgus uzraudzība,” skaidro Konkurences padomes vadītāja Skaidrīte Ābrama, ”konkurences situācija patiesībā arī olu mazumtirdzniecības tirgū ir mainījusies un, kas arī liek mums nevērst īpaši bažīgus skatienus, kas notiek, jo mēs redzam, ka ir daudz arī olu dažādu veidu no citām blakus valstīm.”

Par situāciju Latvijas olu tirgū mēs diezgan spilgti varam pārliecināties lielveikalu plauktos. To kopā ar Balticovo dažāda veida olām cītīgi konkurē arī olas no Lietuvas, Nīderlandes, Polijas un Somijas.

Cena bijis arī viens no iemesliem, kāpēc atšķirībā no citiem gadiem šogad veikalu plauktos nav redzamas Balticovo importētās baltās olas no Somijas. Latvijā lielos apjomos baltās olas sen neražo, jo ikdienā nav pieprasījuma, bet uz svētkiem tās atved no valstīm, kurās šīs olas mēdz būt pat populārākas par brūnajām.

”Šogad gan patērētāji izvēlas saprātīgu cenu un ļoti liels vērojams Latvijas tirgū tieši balto olu segmentā imports no Polijas un arī daļēji no Lietuvas,” norāda Auškāps.

Lielveikaliem Maxima baltās olas vestas no Polijas, bet Rimi veikalos iepakojumos ar pašu Rimi preču zīmi var atrast baltās olas no dažādām valstīm, visbiežāk no Lietuvas.

”Baltās olas tā kā ir, varētu teikt, mazliet tā kā deficīts, tad viņas ir nedaudz dārgākas, taču arī pēc pārdošanas datiem redzam, ka tomēr visvairāk tiek pirktas tieši brūnās olas, norāda Maxima pārstāvis.

Balto un brūno olu cenas lielveikalos atšķiras par aptuveni 20% līdz 30%.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl