Lielai daļai “Latvenergo” klientu būtiski pieaugs rēķins par elektrību

0 Komentāru
Lielai daļai “Latvenergo” klientu būtiski pieaugs rēķins par elektrību
ILZE ZVĒRA, F64

Valstij piederošais uzņēmums “Latvenergo” šodien paziņojis – lielai daļai klientu nākamgad būs lielāki rēķini. Atkarībā no izvēlētā tarifu plāna rēķina pieaugums var sasniegt pat 15 procentus. Uzņēmumā skaidro, ka pēdējā gada laikā būtiski kāpušas elektrības biržas cenas. Lielākajai daļai klientu rēķinu pieaugums nepārsniegšot 3,5 eiro.

Par nākamgad gaidāmo elektrības cenu kāpumu “Latvenergo” paziņoja ceturtdien. Lai skaidrotu šā soļa iemeslus pusdienlaikā uzņēmums sasauca preses konferenci.

“Kopumā elektrības cenas ir kāpušas visā reģionā, straujākais pieaugums ir bijis šā gada vidū. Iemesli nav tālu jāmeklē, tā ir cena, ko reģions maksā par skaisto, garo vasaru bez lietus un tamlīdzīgi,” saka “Latvenergo” pārdošanas direktors Uldis Mucenieks.

Ūdens trūkums aizstāts ar elektrības ražošanu no dabasgāzes un oglēm, kas izmaksā krietni dārgāk – rezultātā šā gada desmit mēnešos, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, elektrības cenas biržā augušas par 49%. Tā kā maksa par elektroenerģiju ir tikai viena no komponentēm, klientu rēķinos pieaugums nepārsniegs 15%. Runa ir par klientiem, kas izvēlējušies fiksētus elektrības tarifus.

“Šī cenu pārskatīšana nav ārkārtēja, tā ir daļa no ierasta procesa katru gadu, gada beigām tuvojoties, atbilstoši līgumiem un noslēgtajiem aktiem mums ir jāinformē par jauno cenu nākamajam periodam. Pateicoties kāpumam, kas bija 2018. gadā, klienti, kas elektroenerģiju iegādājās par fiksētu cenu, no gada vidus to pirka ievērojami lētāk, nekā tā ir biržā,” norāda “Lattelecom” biznesa attīstības direktors Artūrs Pielēns-Pīlēns.

“Latvenergo” produktu “Elektrum” izmanto aptuveni 90% mājsaimniecību. Otrs lielākais spēlētājs tirgū ir “Lattelecom” ar zīmolu “TET”. Tam tarifu kāpums gan nav plānots.

“Principā tā ir vairumtirdzniecība, kuras ietvaros ir dažādas metodes, kurā brīdī kādus apjomus cenas fiksēt un iegādāties. Šajā gadījumā mums ir šie soļi bijuši labāk varbūt saplānotāki, jau laicīgi paredzot, kādas būs šīs cenas ilgtermiņā, lai spētu saglabāt zemo cenu līmeni,” saka Mucenieks.

“Latvenergo” sola, ka lielākajai daļai klientu rēķinu pieaugums nepārsniegšot 3,5 eiro mēnesī.

0 Komentāru