Komentāri

Mēdz uzskatīt, ka Latvijā maz cilvēku iesaistās biznesā un paši kļūst par darba devējiem, taču nupat publicēts starptautisks pētījums liecina pretējo. Latvijas sievietes ir aktīvākās jauno uzņēmumu dibinātājas visā Eiropā – dati rāda, ka biznesu pēdējos gados ir sākusi katra desmitā sieviete darbspējīgā vecumā.

Par spīti šķēršļiem, kurus sākotnēji noteikti saskatīt ir vieglāk nekā ieguvumus, latvieši ir apskaužami entuziastiski biznesa uzsācēji. Proti, Baltijas Starptautiskais Ekonomikas politikas studiju centrs secinājis, ka pie mums jaunā biznesā iesaistījušies 13,3% cilvēku – tas ir nepārspēts skaits visā Eiropas Savienībā! Mums uz papēžiem min vien Igaunija un Lietuva.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Savukārt, kas attiecas tieši uz sievietēm, te Latvija ir vēl izteiktāks līderis ar katru desmito sievieti kā uzņēmēju. Mums iepaliek igaunietes, šveicietes, zviedrietes, vācietes un visas citas Eiropas sievietes.

To spilgti pierāda Anna, kas rada lampas. Anna ir pabeigusi ekonomikas augstskolu, tāpēc pati arī labi saprot, cik daudz darba stāv aiz katras skaistas idejas, pirms tā realizējas dzīvē. Varbūt tāpēc vēl pagājušajā ziemā, piesakoties jauno uzņēmēju ideju konkursā, Annai bija bail. Taču sekoja naudas balva, mentors, un nu jau 23 gadus vecajai meitenei ir savs interneta veikals un klienti pat pāri okeānam.

Annas mājās skan Ziemassvētku dziesmas, uz galda stāv gardumi, un istabas stūrī – viņas jaunais biznesa projekts. Svētku laiku Anna izmantos, lai saprastu, kurp ar to vēlas virzīties, jo ikdienas kņadā un pamatdarbā, digitālajā mārketingā, nav laika domāt par savām lampām.

Ideja radās pavisam nejauši, palīdzot tēvam scenogrāfam ar gaismas instalācijām. Viens Annas darināts gaismas ķermenis  maksā 65 eiro, bet ja ar paša izvēlētu dizainu – pat 75 eiro. Tā, protams, nav pirmās nepieciešamības prece, un Latvijas iedzīvotāju maksātspējai ir ierobežota, tāpēc daļa klientu Annai ir Eiropā un Amerikā.

Būdama biznesā vien nepilnu gadu, Anna necenšas apgalvot, ka zina par to visu, taču, kas svarīgāk – vairs nebaidās mācīties.

”Sākumā biju bailīgāka, bet tagad esmu sapratusi, ka jādara, neriskēju ar milzu summām. Bet esmu uzstādījusi, ka esmu gatava iet uz pilnu banku, gatava darīt un riskēt,” tā Anna.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl