Internetā no alkohola precēm topā dezinfekcijas šķidrumi

1 komentārs
Internetā no alkohola precēm topā dezinfekcijas šķidrumi
IEVA LEINIŠA, LETA

Kopš Saeima deva zaļo gaismu alkohola tirgošanai internetā, ir novērojama pamatīga pircēju interese par šo iespēju.

Interesanti, – pagaidām pērk ne tik daudz iekšķīgi lietojamo dziru, bet gan ārīgi lietojamo alkoholu, proti, spirtotos dezinfekcijas līdzekļus. Bet attiecībā uz dzeramo alkoholu uzņēmēji ir piesardzīgi, – lai izveidotu kārtīgu interneta veikalu, jāiegulda nauda, bet nav zināms, cik ilgi internetā drīkstēs tirgoties.

Valsts, veselības iestādes, pārtikas ražotāji, sanitāro līdzekļu izplatītāji tirdzniecības ķēdēs. Tik plašs loks ar pircējiem “gāž riņķī” “Latvijas Balzamu”, kas tagad pastiprināti pievērsies 70% spirtu saturošam dezinfekcijas šķidruma ražošanai.

Augstā pieprasījuma dēļ ”Latvijas Balzams” ražošanas jauda palielināta no sešām līdz 20 tonnām dienā. Paredzēts, ka pirmajā kārtā tiks saražotas 200 tonnas jaunā roku un virsmu dezinfekcijas līdzekļa.

Uzņēmējus patīkami pārsteidza, cik operatīvi Saeima pieņēma likumu – sestdien jau tas stājās spēkā, un pa svētdienu daudzas firmas jau savas mājaslapas bija uzlabojušas, piedāvājot iespēju iepirkties tīmeklī.

“Aktivitāte ļoti liela! Vēl pirms izsūtījām preses relīzi pirmdien par to, ka “Latvijas Balzams” veikali var nodrošināt tirdzniecību internetā, mums iekrita pirmie pasūtījumi. Pasūtījumu saturs ļoti dažāds, protams, antiseptiskais līdzeklis, kā arī virkne citu produktu, kas arī ir pieprasīti,” norāda “Latvijas Balzama veikali” tīkla direktore Olesja Saveļjeva.

Lai iegādātos alkoholu, pircējam, saņemot preci, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments, lai spirtotos dzērienus nepirktu mazgadīgie. Kā redzams vairāku uzņēmumu mājaslapās, pircēji tiek vilināti ar pamatīgām atlaidēm. Vai alkohola tirgošana internetā izrādīsies ienesīgs projekts, kas ļaus ražotājiem saglabāt darbavietas un biznesu, šobrīd ir zem jautājuma zīmes.

“Šobrīd būtu pāragri vērtēt šā tirdzniecības kanāla ietekmi uz biznesu vai tirgu kopumā. Kā jebkurš jaunums sākotnēji piedzīvo uzrāvienu, bet dabā šo reālo ietekmi redzam tikai pēc ilgāka laika posma. Otrs aspekts – neziņa, kas notiks pēc ārkārtas situācijas. Vai tirdzniecība internetā būs atļauta, un tas loģiski ietekmē, vai uzņēmēji ir gatavi investēt šajā platformā,” saka “Carlsberg Baltic” loģistikas direktors Baltijas valstīs Edgars Bērziņš.

Savukārt “Spirit & Wine” rakstveida atbildē TV3 Ziņām norādīja: “Drošības pēc arvien vairāk pircēju izvēlās iepirkties internetā. Mums kā jebkuram tirgotājam jāpielāgojas pircēju paradumu maiņai. Šobrīd populārākie produkti noteikti ir ar augstāku alkohola saturu, kas, iespējams, vairāk saistīts ar dezinfekcijas pasākumiem. Bet nevarētu teikt, ka kādai produktu grupai būtu nospiedošs pārsvars.”

Pirkšanas paradumi varbūt mainās, bet pirkto produktu klāsts internetā īpaši neatšķiras no tā, ko pērk veikalā, skaidro tirgotāji.