Uzdodas par bankas darbiniekiem un mēģina izvilināt datus: iedzīvotājus aicina neiekrist krāpnieku “shēmās”

0 Komentāru
Uzdodas par bankas darbiniekiem un mēģina izvilināt datus: iedzīvotājus aicina neiekrist krāpnieku “shēmās”
MITAR GAVRIC/SCANPIX

Pēdējā laikā vairākkārt vēstīts par krāpniekiem, kas uzdodas par banku darbiniekiem, zvana iedzīvotājiem un mēģina izvilināt datus, lai piekļūtu viņu kontiem.

Skaties.lv ir saņemtas ziņas par vairākiem līdzīgiem gadījumiem. Šajās situācijās uzskatāmi iezīmējas krāpnieku darbības “shēma” – iedzīvotājiem zvana persona, kas uzdodas par bankas (šajā gadījumā – “Swedbank”) darbinieku, ziņojot par it kā esošu problēmu un prasot pieejas internetbankai.

Lasi vēl – Banka brīdina: aktivizējusies krāpniecība platformā ”Viber”

“Swedbank” pārstāvis Jānis Krops sagatavotajā komentārā Skaties.lv uzsver, – finanšu iestādes darbinieki nekad nevērsīsies pie iedzīvotājiem ar aicinājumu izpaust datus.

“Klientus aicinām atcerēties pavisam vienkāršu darbību – bankas darbinieki nekad nezvanīs un nesūtīs jums ziņas, prasot jebkādus jūsu personas datus. Ja kāds jums zvana un saka, ka pārstāv “Swedbank” un ar jūsu kontu, internetbanku, maksājumu karti vai Smart-ID ir kādas drošības problēmas, pārtrauciet sarunu un paši nekavējoties sazinieties ar banku,” uzsver bankas pārstāvis.

“Pēdējā gada laikā Latvijā novērojam, cik izdomas bagāti ir krāpnieki. Tomēr, lai kāds būtu viņu izmantotais saziņas kanāls ar klientiem (zvani, SMS, “WhatsApp”, “Viber” vai e-pasti), galvenā pazīme – krāpnieki cenšas radīt emocionālu satraukumu, paziņojot par pēkšņu naudas aizplūšanu no klienta konta vai par konta uzlaušanu. Tas tiek darīts ar mērķi radīt satraukumu, kura laikā ir grūtāk pieņemt izsvērtus lēmumus. Tāpēc, ja bankas darbiniekiem radīsies aizdomas, ka klienta konts, internetbanka vai maksājumu karte nonākuši trešo personu rokās, banka proaktīvi pati bloķēs pieeju nevis gaidīs, kad klients saskaņos šādu darbību,” norāda Krops.

“Tāpat ieteiktu būt piesardzīgiem, jo krāpnieki izliekas ne tikai par banku darbiniekiem, bet arī pasta, kurjerdienestu, Latvijas Bankas u.c. uzņēmumu pārstāvjiem. Ja saņemat jebkādu aicinājumu ievadīt savus datus, ieteiktu nekādā gadījumā to nedarīt, bet tā vietā sazināties ar attiecīgā pakalpojuma sniedzēju un noskaidrot patieso situāciju,” vērš uzmanību “Swedbank” pārstāvis.

0 Komentāru