Covid-19 laikā Latvijā 2,3 reizes audzis pieprasījums pēc zelta monētām

2 komentāri
Covid-19 laikā Latvijā 2,3 reizes audzis pieprasījums pēc zelta monētām

Ārkārtīgi strauji pieaudzis pieprasījums pēc zelta monētām un citiem zelta produktiem, kuriem pārdošana palielinājusies 2,3 reizes salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn, liecina “Latvijas Monētu nama” šā gada deviņu mēnešu rezultāti.

Baltijas valstīs kopumā šogad ir augsta iedzīvotāju interese par zelta produktiem, bet “Latvijas Monētu nama” straujākais pārdošanas pieaugums novērojams tieši Latvijā, kur salīdzinājumā Lietuvā pieprasījums pieaudzis par 65%, savukārt Igaunijā – par 17%.

“Lai arī kopējais apgrozījums šā gada pirmajos deviņos mēnešos ir līdzīgs kā šajā pašā periodā pērn, ļoti ievērojams kāpums novērojams tieši zelta produktu segmentā. Līdzīga tendence ir arī Lietuvā un Igaunijā, kur gan zelta monētu pārdošanas pieaugums nav tik straujš. Daļēji tas ir izskaidrojams ar to, ka kaimiņvalstīs jau iepriekšējos gados pieprasījums pēc zelta monētām bija salīdzinoši augsts,” stāsta “Latvijas Monētu nams” mārketinga un tirdzniecības vadītājs Gints Rijnieks.

Pēc viņa teiktā, pirkt zelta produktus ir šī gada aktuālā tendence, ko apliecina izteikti straujais intereses pieaugums Latvijas iedzīvotāju vidū. Skaidrojums zelta monētu pieaugošajai popularitātei gan nav viennozīmīgs.

“Latvijas Monētu nams” mārketinga un tirdzniecības vadītājs Gints Rijnieks

“Iespējams daļa iedzīvotāju zeltu uztver kā stabilu vērtību, pie kā pieturēties nedrošos laikos. Arī kā investīciju – zelta cenas pasaulē pandēmijas ietekmē nepārtraukti pieaug, taču “Latvijas Monētu namam” ir izdevies pagaidām vēl savam sortimentam saglabāt cenas pirmspandēmijas līmenī. Tāpat iespējams, ka cilvēkiem šogad ir vairāk lieku finanšu līdzekļu, kurus citkārt tie izmantotu ceļojot vai citām izklaidēm, kas šogad ir liegtas vai pieejamas ierobežoti. Nemainīgi būtisks faktors ir arī patriotiskais aspekts – cilvēki izvēlas Latvijai vēsturiski nozīmīgām tēmām veltītas monētas, kuras atstāj savā kolekcijā vai dāvina tuviniekiem svētkos.”

Šā gada top pieci zelta produkti, kam iedzīvotāji dod priekšroku, pārsvarā ir izteikti saistīti ar Latvijas nacionālajām tēmām. Populārākā ir zelta monēta “Tautu meita”, kas kalta par godu Latvijas neatkarības atjaunošanas trīsdesmitajai gadadienai. Otra populārākā ir zelta monēta “Latvijas etnogrāfiskie novadi”, kas veltīta Latvijas vēsturisko novadu ģērboņiem. Iedzīvotāji arī novērtē kolekcijas – šogad īpašu vērību ieguvusi zelta monētu kolekcija “Senās latviešu dievības”, kas veltīta senlatviešu grafisko zīmju tēmai. Tāpat iecienīta ir zelta monēta “Pūces sakta” – tā sauktā pūces sakta senatnē simbolizēja prestižu un pārticību un to parasti nēsāja vīrieši. Pieprasītāko zelta produktu top pieci noslēdz zelta stienis “Triju zvaigžņu ordenis”.

Bez Latvijas tematikai veltītām monētām iedzīvotāji labprāt iegādājas arī salīdzinoši dārgās un ierobežotā daudzumā pieejamās senās zelta monētas.

“Latvijas Monētu nams” ir ievērojamāko pasaules monētu kaltuvju pārstāvis un oficiālais kolekciju monētu un medaļu izplatītājs, kurš Latvijā darbojas jau kopš 2008.gada. “Latvijas Monētu nams” ir iekļauts “Samlerhuset Group” uzņēmuma grupā. Tā ir viena no lielākajām numismātikas izstrādājumu izplatītāju grupām Eiropā ar pārstāvniecībām 14 Eiropas valstīs un 400 darbiniekiem. Katru gadu šajā uzņēmumā tiek izkaltas arī Nobela Miera prēmijas medaļas.

Lasi vēl: No idejas līdz realizācijai – divi gadi! Uzzini, kā top Latvijas Bankas kolekcijas monētas

Galerija: Zelta monētas