Bez naudas palikušos “PNB bankas” klientus mudina lūgt palīdzību radiem vai vērsties sociālajā dienestā

40 komentāri
Bez naudas palikušos “PNB bankas” klientus mudina lūgt palīdzību radiem vai vērsties sociālajā dienestā
ZANE BITERE, LETA

Sestdien tika sniegta papildus informācija, kas svarīga darbību apturējušās “PNB bankas” klientiem. Valsts garantētās atlīdzības par kontos palikušajiem līdzekļiem varēs sākt saņemt no nākamās ceturtdienas, 22.augusta. Par to paziņoja Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK).

Naudas izmaksu veiks banka “Citadele”. Tie “PNB bankas” klienti, īpaši pensionāri, kuriem šī dažu dienu aizkavēšanās rada finanšu grūtības, tiek mudināti vērsties pie palīdzības pie radiem vai savas pašvaldības sociālajā dienestā.

FKTK lēmums paredz, ka garantētās atlīdzības izmaksas “PNB banka” klientiem tiks uzsāktas 22. augustā jeb piecas dienas pēc bankas slēgšanas.

“Sākot ar 22.augustu sākas garantētās atlīdzības izmaksa. Garantētās atlīdzības izmaksas tiek veikta, kā līdz šim, ar vienu nedalīto maksājumu uz klienta norēķina kontu vai pārskaitījumu un kā šīs procesa apkalpotājs ir izvēlētā banka “Citadele”,” norāda FKTK pārstāve Jeļena Ļebedeva.

Katram “PNB bankas” klientam tiks izmaksāta garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro. Ja “PNB bankas” klientam jau ir konts “Citadeles” bankā, darīt nevajadzēs neko, jo nauda automātiski ceturtdien tiks pārskaitīta uz to. Savukārt, ja konta nav, būs jādodas uz kādu no 20 “PNB bankas” filiālēm, kur vajadzēs noformēt dokumentus norēķinu konta atvēršanai ”Citadelē” vai kādā citā bankā, uz kuru atlīdzība tiks pārskaitītā 22.augustā.

“Visas garantētās atlīdzības izmaksas ir bez maksas. Mēs bez maksas atveram kontus klientiem,” norāda bankas “Citadele” valdes loceklis Vladislavs Mironovs.

No teju 100 000 “PNB bankas” klientu lielākā daļa ir senioru. Aptuveni 2000 nākam pirmdien bija jāsaņem augusta pensija. Satraukumam gan nav pamata, jo pensiju varēs saņemt vai nu “Citadeles” bankā, vai personas norādītā citas bankas kontā.

“19. augusts ir pēdējais datums , kad aptuveni 2000 “PNB bankas” klientu bija jāsaņem pensija. Šobrīd šo naudu valsts kases mums atgriež un mēs ar to turpinām strādāt no pirmdienas. Tiem, kuriem ir paziņoti jaunie konti, mēs operatīvi gatavojam maksājumus uz jauno kontu. Tādēļ lūgums tiem, kuri vēl nav saņēmuši augusta pensiju, maksimāli pasteigties, lai nebūtu pārrāvumu,” norāda VSAA vadītāja Inese Šmitiņa.

Ar nelielu pārrāvumu pensijas un citu pabalstu izmaksās gan ir jārēķinās, jo arī šī nauda kontā būs pieejama 22. augustā. Ja cilvēks līdz tam nevar sagaidīt, viņš tiek mudināts vērsties pie pēc palīdzības pie radiem un paziņām vai arī pašvaldības sociālajā dienestā.

“Mēs aicinām līdz 22. augustam pašvaldības ļoti individuāli izvērtēt un sniegt materiālo palīdzību, izmaksājot pabalstu skaidrā naudā, jo bankā saņemt  iespējas vairs nav. Atsevišķas pašvaldībās ir pieņemts lēmums atzīt šos cilvēkus par krīzes situācijā esošiem un piešķirt viņiem pārtikas pakas,” pauž Labklājības ministrijas valsts sekretārs Ingus Alliks.

Jāpiebilst, ka garantēto atlīdzību izmaksai “PNB bankas” klientiem ir nepieciešami aptuveni 279 miljoni eiro, kas tiks ņemti no Latvijas Noguldījumu garantiju fonda un šim mērķim nebūs nepieciešami līdzekļi no valsts budžeta.