Banka brīdina: aktivizējusies krāpniecība platformā “Viber”

0 Komentāru
Banka brīdina: aktivizējusies krāpniecība platformā “Viber”
REUTERS/SCANPIX

Pēdējo dienu laikā “Luminor” banka ir saņēmusi informāciju par vairākiem gadījumiem, kad tās klienti saņēmuši zvanus no personām, kas, uzdodoties par bankas darbiniekiem, informē klientus par tiem izgatavotu maksājumu karti, tādējādi cenšoties iegūt “Luminor” klientu personiskos datus caur platformu “Viber”, zvanot no ārvalstu tālruņa numuriem un runājot krievu valodā, informēja bankā.

Atšķirībā no līdzīgiem krāpniecības mēģinājumiem, kad krāpniekus var atpazīt pēc ļoti uzstājīga un agresīva komunikācijas stila, patlaban krāpnieki, sazinoties ar “Luminor” klientiem, uzrunā tos vārdā un sarunu veic mierīgā, laipnā un korektā manierē, atdarinot bankas konsultantu. Lai gan krāpnieki zvana no dažādiem ārvalstu numuriem “Viber” platformā un visbiežāk sarunājās krievu valodā, novērots, ka tie lūdz “Luminor” klientiem atzvanīt uz Latvijā reģistrētiem tālruņa numuriem. Tas liecina, ka krāpnieki, visticamāk, atrodas Latvijā un var uzrunāt klientu, lūdzot izpaust savus privātos datus arī latviešu valodā.

“Luminor” atgādina, ka saziņā ar klientiem netiek izmantota “Viber” mobilā platforma, tāpat banka nekad nezvana vai neatzvana ar lūgumu izpaust klientu privātos datus – konta numuru, Smart-ID PIN kodus, maksājumu kartes datus – kartes numuru un CVC kodu, kas atrodas kartes aizmugurē, kartes PIN kodu, internetbankas pieejas paroles u.c.

Vairumā gadījumu krāpnieciskus zvanus var atpazīt arī pēc tā, ka visbiežāk zvanītāji nerunā latviski, tāpēc telefona sarunā mēdz aizbildināties, ka vēl mācās latviešu valodu, tāpēc runās krieviski. Taču Latvijā strādājošas bankas darbinieks nekad neatteiks saziņu latviešu valodā. Jāpievērš uzmanība arī telefona numuram, jo krāpnieki var zvanīt gan no Latvijā, gan ārzemēs reģistrētiem numuriem. Latvijā strādājošas bankas nekad nezvanīs klientiem no ārzemēs reģistrēta telefona numura.

“Luminor” aicina klientus būt piesardzīgiem un neizpaust trešajām personām informāciju par savu internetbankas pieeju, par savām maksājuma kartēm, jebkādu personīgo informāciju, kā arī neapstiprināt trešajām personām vai esat kādas konkrētas vai vairāku kredītiestāžu klients vai jebkādu citu personīgo informāciju. Tāpat “Luminor” aicina iedzīvotājus parūpēties par saviem tuviniekiem, īpaši senioriem, informējot tos par šādiem gadījumiem un aicinot tos atbilstoši rīkoties.

Saņemot attiecīgo vai līdzīga rakstura zvanu no krāpniekiem, nekavējoties jāpārtrauc saruna un jāinformē attiecīgā banka, no kuras it kā esot saņemts zvans. Arī aizdomu gadījumā, ka notikusi krāpšana, nauda ir pārskaitīta krāpniekam, vai maksājumu kartes, internetbankas dati ir nopludināti, pēc iespējas ātrāk par to jāziņo bankai un policijai. Arī, ja karte ir pazaudēta vai nonākusi nepareizajās rokās, nekavējoties tā jābloķē savā internetbankā vai zvanot uz savu banku.

Ja radušās aizdomas, vai saņemtais zvans vai pieprasījums patiešām ir bijis no bankas, “Luminor” aicina pārliecināties par to, rakstot e-pastu uz – [email protected] vai zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni: 6717 1880.

0 Komentāru