Komentāri
Aicina panākt, lai “Google”, “Facebook” un citi interneta milži maksātu atbilstošus nodokļus
Foto: Reuters

Eiropas Savienība (ES) vēlas panākt, lai tādas globālās interneta kompānijas kā “Amazon”, “Google”, “Facebook” un citas, ES valstīs maksātu to ienākumiem atbilstošus nodokļus, Igaunija kā ES prezidējošā valsts ierosinājusi īstenot nodokļu reformu, kuras rezultātā globālajām interneta kompānijām neatkarīgi no to nodokļu rezidences valsts būtu pienākums maksāt nodokļus tajā ES valstī, kurā tiek gūti ienākumi un peļņa, informē Latvijas Reklāmas asociācija (LRA).

LRA izplatītajā vēstulē teikts, ka Francija piedāvā lielo interneta kompāniju pakalpojumiem piemērot apgrozījuma nodokli, un šo priekšlikumu atbalsta arī Vācija, Itālija un Spānija. Lai gan priekšlikumi ir atšķirīgi, to mērķis ir liegt globālajām interneta kompānijām deklarēt savus ienākumus ES valstīs ar zemām nodokļu likmēm, piemēram, Īrijā vai Luksemburgā,
un panākt, lai kompānijas maksā atbilstošus nodokļus valstīs, kur tām ir ”ievērojama digitālā klātbūtne”.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Latvijas Reklāmas asociācija atbalsta virzību uz šo mērķi, tādēļ aicinām arī Latviju pievienoties citām ES valstīm un noteikt mūsu valsts interesēm atbilstošu nodokļu modeli, kā arī sagatavot attiecīgus normatīvo aktu grozījumus. Līdzīgi kā citās ES dalībvalstīs, Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms pēdējos gados būtiski nepalielinās. Lai gan reklāmdevēju aktivitāte pieaug, arvien lielāka reklāmai atvēlēto investīciju daļa aizplūst ārvalstīs reģistrētiem uzņēmumiem, tajā skaitā globālajām interneta kompānijām.

Šāda tendence mazina vietējo mediju iespējas sagatavot kvalitatīvu oriģinālu saturu, un mediju ilgtspēja ir apdraudēta. Piedāvāto normatīvo aktu izmaiņu rezultātā iegūtos līdzekļus būtu iespējams novirzīt sabiedriski nozīmīga oriģināla satura veidošanai Latvijas medijos un stiprināt Latvijas mediju vidi.

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā “X Faktora” talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā "X Faktora" talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Pasaules slavenajā mūzikas šovā “X Faktors” sevi spilgti pieteikuši vairums Latvijas dziedošo talantu. Kāpt uz skatuves, visnotaļ, palīdz ne vien draugu un ģimenes atbalsts, bet arī drosme un pārliecība – šajā jautājumā dziedātājiem atbalstu sniedz iepirkšanās centrs “Domina Shopping”, kā arī stiliste un modes dizainere Indra Salceviča.

Lasi vēl