Eksperte par “IKEA”: Jau sen esam noilgojušies pēc kaut kā tāda

1 komentārs

Jau ceturtdien, 30. augustā, Rīgā durvis vērs daudzu pircēju ilgi gaidītais Zviedrijas mēbeļu un mājas preču veikals “IKEA”. LNT Ziņas skaidroja, kādu ietekmi šā starptautiskā veikalu tīkla ienākšana Latvijā atstās uz citiem tirgus spēlētājiem.

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču veikals “IKEA” jau šobrīd ir gatavs uzņemt savus pirmos pircējus gan no Latvijas, gan ārvalstīm.

Ieguldot 50 miljonus eiro, Latvijā uzbūvēts platības ziņā lielākais “IKEA” veikals Baltijas valstīs. 34 500 kvadrātmetru, – veikalam blakus atradīsies stāvvieta tūkstoš auto. Veikala plauktos vietu ieņēmušas jau vairāk nekā 8 000 dažādu preču, sākot no krēsliem, gultām, skapjiem un beidzot ar rotaļlietām, ēdienu. Piedāvājums izveidots, izpētot Latvijas tirgu un tā iedzīvotāju paradumus.

Inga Filipova
“IKEA Latvija” veikala vadītāja

Mēs apciemojām arī dažus latviešu dzīvokļus un mājas un skatījāmies, kā dzīvo tieši mūsu iedzīvotāji. Arī mūsu izstāde un mūsu mājokļus tieši latviešiem, lai parādītu, kā ir ērtāk un vieglāk dzīvot mājas, sakārtot savas mantas.

Veikalā strādās vairāk nekā 200 darbinieku.  Par to, cik lielu apgrozījumu gadā veikals Latvijā varētu sasniegt, “IKEA” vēl nav gatavs runāt. Arī konkurences vidi Latvijā uzņēmums nekomentē.

Arī šajā tirgus segmentā jau šobrīd Latvijā strādājošie uzņēmumi no komentāriem atsakās. Tikmēr eksperti uzskata, ka IKEA ir Latvijā jau sen gaidīts zīmols, tāpēc tā ienākšana ir nopietns sīvas konkurences pieteikums esošajiem līdzīgu preču tirgotājiem.

Renāte Cāne
Biznesa augstskolas “Turība” docente

Jau sen esam noilgojušies pēc kaut kā tāda, jo cik tad ilgi var, kā saka, ar busiņu braukt uz Viļņu vai uz Helsinkiem. Tas būs nopietns solis pilnīgi visa tirgus izmaiņu virzienā. Un to jau principā var redzēt, piemēram, pēdējo nepilnu gadu mēs arī skaidri redzams, cik ļoti mainījusies “JYSK” šī komunikācija, arī mārketinga komunikācija un piedāvājuma klāsts.

Analizējot zīmolu, eksperte secina, ka zemās cenas sadaļa ir spēcīgā, un tā veido daļu “IKEA” zīmola pievilcības. Tomēr kopējo cenu līmeni Latvijā tas varētu arī neietekmēt.

Līdz ar to “IKEA” ienākšanas dēļ lielākais ieguvums būs lielāka preču daudzveidība un plašāks to klāsts kopumā. Pirmdien veikals tika izrādīts medijiem, bet pircējiem tas tiks atvērts 30. augustā.

1 komentārs