Bankas Latvijā sola uzlabot attiecības ar klientiem

Komentāri

Bankas sola uzlabot attiecības ar klientiem – vadlīnijas, kā to darīt, iekļautas nupat tapušā dokumentā – Banku sociālajā hartā, to neievērojot, bankas riskēs ar savu reputāciju.

Harta tapusi pēc pusgadu ilga darba, iesaistot 200 dažādu nozaru ekspertus. Ja tajā iekļautās nozares pašregulācijas vadlīnijas tiek ievērotas, ikdienā būtu jāuzlabojas banku un tās klientu attiecībām. Pamatīgu sajukumu šajās attiecībās esot radījusi ekonomiskā krīze.

Mārtiņš Bičevskis, Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents:

Visas šīs peripetijas ap hipotekāriem kredītiem… Kam par ko jāatbild? Kad bankas sāka sacensties par to, kura sevi izpaudīs kā sociāli atbildīgāku, tad tas jau bija tāds ceļavējš hartai.

Skaties foto!

Lielākoties hartā iekļautās lietas banku praksē ir noteiktas jau tagad. Tomēr Patērētāju tiesību aizsardzības centrs akcentē vairākas no klientu viedokļa svarīgas lietas. Piemēram, vadlīnijās iekļauta rokasgrāmata klientiem, kurā norādīti arī pašu klientu pienākumi. Savukārt bankas no savas puses apņemas papildus izglītot arī savus darbiniekus.

Mārtiņš Bičevskis, Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents:
Mēs kopā ar Lietuvas un Igaunijas komercbanku asociācijām dibināsim biedrību, kas nodrošinās speciālu izglītošanu, speciālu izglītības programmu mācības, tālmācības programmu visiem banku darbiniekiem, kas strādā ar klientiem.

Hartai jau pievienojušās sešas bankas – Swedbank, SEB banka, Citadele, Nordea, Baltic International Bank un ABLV Bank. SEB bankas pārstāvis norāda, ka bankā jau ievērojot hartas principus.

Harta nav soda dokuments, bet, to neievērojot banka riskē ar savu reputāciju. No patērētāju tiesību aizstāvju viedokļa, tā tiks tulkota kā negodīga komercprakse.

Skaties video!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl