Asociācija: Neviens kravu pārvadātājs martā nav varējis kvalificēties dīkstāves pabalstu saņemšanai

2 komentāri
Asociācija: Neviens kravu pārvadātājs martā nav varējis kvalificēties dīkstāves pabalstu saņemšanai
ZANE BITERE, LETA

Neviens kravu pārvadātājs martā nav varējis kvalificēties dīkstāves pabalstu saņemšanai, aģentūrai LETA stāstīja autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” vadītājs Aleksandrs Pociluiko.

Viņš teica, ka lielākajai daļai kravu pārvadātāju ir vajadzīgi šie dīkstāves pabalsti, tomēr šajā nozarē no līguma noslēgšanas līdz darba pabeigšanai un samaksas saņemšanai paiet pusotrs līdz divi mēneši. Tāpēc martā uzņēmumiem vēl turpināja ienākt nauda un līdz ar to martā nebija iespējams kvalificēties dīkstāves pabalstiem.

“Aprīlī sākas smagāka situācija, bet pēc mēneša tā būs vēl grūtāka – pārvadātājiem vajadzēs sākt kustēties, bet nebūs kam,” teica Pociluiko, piebilstot, ka martā uzņēmumi nespēja kvalificēties dīkstāves pabalstiem, bet aprīlī daļa to varēs.

Tāpat viņš skaidroja, ka, uzņēmumiem piesakoties pabalsta saņemšanai, nāk pārbaudes, pārliecināties, ka ofisā tiešām neviens nesēž un nestrādā.

“Dažiem palīdzība ir 20 eiro, citiem 200 eiro. Izskatās, ka valsts atbalsts ir tāds, lai neviens nevarētu pateikt, ka palīdzības nebija, bet īstenībā valsts tā nopietni no sirds nemaz negrib palīdzēt,” teica Pociluiko.

Viņš uzsvēra, ka pabalstu sistēma ir izstrādāta “ne pārāk korekta”. Pociluiko skaidroja, ka autopārvadājumu nozarē darbiniekiem ir darba alga un komandējuma nauda. No abiem atalgojumiem darba alga oficiāli ir nepilni 500 eiro, attiecīgi pabalstā darbinieks saņem ap 200 eiro. Viņš uzsvēra, ka cilvēkam, kurš strādā šajos darbos, izdevīgāk ir kļūt par bezdarbnieku nekā saņemt dīkstāves pabalstu.

Pociluiko teica, ka asociācija ir aizsūtījusi vēstuli ministriem ar priekšlikumiem, kas varētu palīdzēt nozarei, piemēram, samazināt akcīzes nodokli, atlikt ceļu nodevas, uzlabot komunikāciju ar bankām līzinga maksājumu atlikšanai un citiem priekšlikumiem.