Arvien vairāk Eiropas Savienības valstu apsver ieviest “digitālo nodokli”

7 komentāri

Arvien vairāk Eiropas Savienības (ES) valstu apsver iespēju spert soļus pretim interneta milžu peļņas ierobežošanai. Runa ir par tā saukto digitālo nodokli, kas tiks uzlikts tādu uzņēmumu kā “Facebook”, “Amazon” un “Google” reklāmām.

Šonedēļ “jāvārdu” teikusi Čehijas valdība. Šis solis ir saistīts ar reklāmdevēju naudas aizplūšanu ārpus valstu robežām.

Vismaz reizi dienā cilvēki pārskata savu sociālā tīkla profilu, tādēļ tajā arvien biežāk tiek izvietotas reklāmas. Maksājot par to naudu, kura vairs neiet pie vietējiem medijiem, liedzot radīt jaunu saturu.

Uz LNT Ziņu jautājumu vai diskusiju par “digitālā nodokli” valdība varētu sākt jau nākamgad, premjers Krišjānis Kariņš (“Jaunā Vienotība”) tiešu atbildi nesniedza. Taču zināms, ka reklāmas un mediju nozaru pārstāvji apsver iesniegt savus priekšlikumus.

“Man šķiet, ka būtu pareizi šādu nodokli ieviest, bet es to atbalstītu tādā gadījumā, ja skaidri saprastu, ka mēs no tā arī iegūtu. Tikai, kā to pareizi veikt – kopā ar visu ES vai atsevišķi. Nereti diskusija ir balstīta nevis faktos, bet emocijās,” saka Kariņš.

Francijā, kura pirmā “digitālo nodokli” jau ieviesusi, likme ir 3%. Citās valstīs tiek runāts arī par lielākām likmēm. Tiek lēsts, ka Baltijas valstis kopā globālajās platformās iepludina no 20 līdz 25 miljoniem eiro.