“Domina Shopping” 2021.gadā plāno īstenot investīciju projektus gandrīz 10 miljonu eiro vērtībā

0 Komentāru
“Domina Shopping” 2021.gadā plāno īstenot investīciju projektus gandrīz 10 miljonu eiro vērtībā

Tirdzniecības centra “Domina Shopping” vadība pauž satraukumu par turpmāko tirdzniecības nozares veiktspēju Covid-19 pandēmijas dēļ – nozari gandrīz paralizējošie ierobežojumi pērn ir radījuši lielus zaudējumus, taču apliecina gatavību saglabāt savas ieceres un 2021.gadā “Domina Shopping” īstenot investīciju projektus gandrīz 10 miljonu eiro vērtībā, informēja tirdzniecības centra pārstāvji.

Kā nozīmīgākais “Domina Shopping” šā gada investīciju projekts ir Latvijā lielākā iekštelpu atpūtas un izklaides centra būvniecība visai ģimenei  7000 kvadrātmetru kopējā platībā, ieguldot deviņus miljonus eiro. Līdz šim pandēmija neesot ietekmējusi šī projekta attīstīšanas tempus, un pērn oktobrī tika atzīmēti šī objekta spāru svētki, bet šogad pavasarī jaunuzbūvēto zonu plānots nodot ekspluatācijā, un vasarā – atvērt.

Vienlaikus vēl 700 000 eiro 2021.gadā plānots ieguldīt energoefektivitātes uzlabošanā, divu autostāvvietu un informācijas centra rekonstrukcijā, iekšējās navigācijas sistēmas uzlabojumos, fasādes apgaismojuma modernizēšanā.

Komentējot to, kā pagājis 2020.gads, tirdzniecības centrā norāda, ka tas “Domina Shopping” un tā nomniekiem pagāja nemitīgas pielāgošanās zīmē. Jo bija stingrāki tirdzniecības ierobežojumi, jo sekoja lielāks finanšu un darbības rādītāju kritums. Rezultātā pērn “Domina Shopping:” apgrozījums, plūsma un čeku skaits kopsummā pērn par vidēji 26% samazinājās.

Lasi vēl: Banku analītiķi: Valdībai ir nopietni jāapsver mazumtirdzniecības regulējuma modeļa maiņa

Tomēr, neraugoties uz krīzi un tirdzniecības centru biznesa stagnāciju aizvadītajā gadā, uzņēmums un tā partneri turpināja ieguldīt attīstībā. Rezultātā 2020.gadā piesaistīti 17 jauni nomnieki, starp kuriem ir arī globāli atpazīstami zīmoli, tostarp (KFC, “Black Swan”, “Carpisa”, “Deichmann”, “Yamamay”, “Travel Bag”, “Ecco”, “Scholler”, “Tattoo Mosquioto”, “Betty&Co”, “Redzes ekselences centrs”, “Branchess” un “Reporter Young”). Vēl desmit esošie nomnieki tika atvērti jaunos konceptos pēc rekonstrukcijas vai jaunās vietās.

Līdztekus arī “Domina Shopping” pērn īstenoti daudzi investīciju projekti 800 000 eiro kopējā vērtībā, tostarp modernizēta māmiņu istaba, vienotā stilā iekštelpās rekonstruētas 52 veikalu fasādes, renovēts un labiekārtots C skvērs, gaiteņos uzstādītas atkritumu šķirošanai paredzētas tvertnes, uzlabota ārējā navigācijas sistēma. Reizē 400 000 eiro investēti arī citos tehniskos uzlabojumos, piemēram, ugunsdrošības sistēmā, infrastruktūras sistēmās, kā arī Covid-19 izplatīšanās samazinošās aktivitātēs.

“2020.gads bija izaicinošs. Nevienam nebija gatavu pareizas rīcības recepšu, un daži loģiski un neloģiski biznesa ierobežojumi cits citu papildināja neprognozējamā ātrumā. Tomēr, neskatoties uz ieilgušo situācijas nenoteiktību un pandēmijas negatīvo ietekmi, mēs nostiprinājām “Dominas” pozīcijas,” uzsver “Domina Shopping” direktore Dina Bunce.

“Domina Shopping” direktore Dina Bunce

“Šobrīd mūsu darbības pamatā kā vēl nekad ir saprotošas un ilgtermiņa attiecības ar nomniekiem. Cenšamies būt par labu atbalstu saviem partneriem, taču arī mūsu kapacitāte diemžēl jau tuvojas izsīkumam. Tamdēļ steidzami sagaidām vienlīdzīgus spēles noteikumus visiem – gluži kā mēs plānojam ieguldīt tirdzniecības centra un pilsētvides attīstībā, radot jaunas biznesa iespējas un darba vietas, pieprasām, lai arī valsts līdzieguldās nozares atbalstīšanā un stabilizēšanā.”situāciju var mainīt divējādi – steidzami sniedzot atbalstu nomas segšanai slēgtajiem veikaliem vai atļaujot visu preču klātienes tirdzniecību stingrākas uzraudzības apstākļos.”.

Tirdzniecības centra vadība aicina valdību ieklausīties – situāciju var mainīt divējādi, steidzami sniedzot atbalstu nomas segšanai slēgtajiem veikaliem vai atļaujot visu preču klātienes tirdzniecību stingrākas uzraudzības apstākļos.

Izlasi arī šo: Tirgotāju asociācija: Steidzami jāatceļ jebkādi preču tirdzniecības ierobežojumi

Jau vēstīts, ka 2016.gada vasarā “Domina Shopping” par 74,5 miljoniem eiro iegādājās Igaunijas nekustamo īpašumu fonds “EfTEN Kinnisvarafond II”. Savukārt “Domina Shopping” pārvalda “EfTEN Kinnisvarafond II” meitasuzņēmums SIA “EfTEN Domina”, kura apgrozījums 2019.gadā bija 11,752 miljoni eiro, bet peļņa – 2,066 miljoni eiro. 2020.gada rezultāti vēl nav publiskoti.

0 Komentāru