“Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” nav varējusi saņemt eksporta garantijas Osinovskim izvirzīto apsūdzību dēļ

1 komentārs
“Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” nav varējusi saņemt eksporta garantijas Osinovskim izvirzīto apsūdzību dēļ
POSTIMEES/SCANPIX

“Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” akcionāram un patiesajam labuma guvējam Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim izvirzīto apsūdzību dēļ uzņēmums nav varējis saņemt eksporta garantijas, informēja “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” valdes locekle Natālija Petrova.

Viņa pavēstīja, ka 2020.gadā Covid-19 pandēmijas savaldīšanai piemērotie ierobežojumi Eiropā un pasaulē mainīja biznesa procesus daudzās valstīs, tostarp arī dzelzceļa nozarē strādājošie uzņēmumi vēlās saņemt lielāku pretimnākšanu no saviem darījumu partneriem, piemēram, dalītus maksājumus par lokomotīvju remontiem.

“Būtu nepieciešamas eksporta garantijas darbības turpināšanai, lai “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” starptautiskajiem klientiem varētu piedāvāt šādu pakalpojumu. Diemžēl uzņēmumam tās pavasarī tika liegtas akcionāra Osinovska tiesas prāvas dēļ,” pauda Petrova.

Viņa uzsvēra, ka tiesvedība ilgst jau vairākus gadus, “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai” lietā nav nekāda statusa, Osinovskis nav nedz valdes, nedz padomes loceklis un uzņēmuma operatīvajā darbībā akcionāri neiesaistās, taču radītais reputācijas kaitējums bez tiesas lēmuma var nepamatoti ierobežot darbību un uzņēmuma attīstību neprognozējami ilgi.

“Rūpnīcas konkurētspēju nodrošina kvalitāte, cena un reputācija. Kam ir lielāka nozīme reputācijas veidošanā – tiesvedībai par piecus gadus vecu notikumu, kura pamats savulaik bija akcionāra centieni glābt uzņēmumu no Krievijas sankciju krīzes raisītām sekām, vai rūpnīcas ikdienas darbam, radītajām darba vietām, valstij samaksātajiem nodokļiem, saražotajiem un eksportētajiem produktiem un pakalpojumiem, remontdarbiem, ko novērtē starptautiskie klienti izdarot atkārtotus pasūtījumus,” pauda Petrova.

Uzņēmuma valdes locekle norādīja, ka rūpnīca kā viens no lielākajiem darba devējiem Latgalē, kas patlaban nodarbina vairāk nekā 600 cilvēkus, ir sarežģītas izvēles priekšā.

“Tā vietā, lai plānotu, kā labāk izmantot dzelzceļa pārvadājumu pieaugošo nozīmi Eiropā, nodrošinātu stabilu izaugsmi un papildu ieņēmumus valsts un pašvaldības budžetā no mūsu samaksātajiem nodokļiem, mums kovidkrīzes laikā nākas domāt par iespējamu darbības sašaurināšanu un cilvēku atlaišanu. Tā nedrīkstētu būt,” uzsvēra Petrova.

Viņasprāt, šajā laikā valdībai, valsts institūcijām, tostarp “Attīstības finanšu institūcijai “Altum””, lemjot par finanšu instrumentu piešķiršanu, jāapzinās, ka ierobežota finanšu atbalsta instrumentu pieejamība apdraud ne vien lielu nodokļu maksātāju un darba devēju turpmāko darbību, bet arī valsts un pašvaldības ieņēmumus un rūpnīcas gadījumā vairāk nekā 600 Latgales reģiona ģimeņu labklājību.

Petrova uzsvēra, ka gadījumā, ja uzņēmumam neizdosies atrast saprātīgu risinājumu eksporta garantiju piesaistei pat augoša tirgus apstākļos var nākties sašaurināt darbību un lemt par puses darbinieku atlaišanu.

2019.gadā “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” koncerna apgrozījums bija 38,446 miljoni eiro, kas ir par 31,9% vairāk nekā 2018.gadā, kā arī koncerns guva peļņu 86 026 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina “Firmas.lv” informācija.

Kompānija “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro.

Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Osinovskis, kurš kopā “Latvijas dzelzceļa” bijušo vadītāju Uģi Magoni apsūdzēti kukuļošanā. Atbilstoši apsūdzībai 2015.gada vasarā Osinovskis nodevis Magonim apmēram 500 000 eiro kukuli saistībā ar “LDz ritošā sastāva servisa” daudzmiljonu iepirkumu – vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma “Skinest Rail”. Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.