Bankas neesot turējušas solījumu aktīvi kreditēt tautsaimniecību

Komentāri

Saeima šogad spērusi vairākus soļus, risinot bankām sāpīgos jautājumos, kas kavēja uzņēmumu un privātpersonu kreditēšanu. Tomēr bankas solījumu aktīvi kreditēt tautsaimniecību neesot īsti turējušas.

Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola:

Banku argumenti, kādēļ netiek uzņēmumi netiek kreditēti daudz aktīvāk, nav nekā jauna – ir tiesu sistēmas neefektivitāte, ēnu ekonomikas īpatsvars. Taču šīs ir jomas, kur progress ir redzams, tie nav jauni faktori, nav jauni argumenti. Nav kļuvis sliktāks, ir kļuvis labāk, un tad, protams, tie argumenti nepārliecina.

Ministri satrauc zemā kreditēšana, kad Krievijas tirgus zaudēšanas dēļ uzņēmumiem jāmeklē jauni eksporta tirgi. Esot audzi banku atbalsts lieliem uzņēmumiem, bet krities maziem uzņēmumiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Swedbank Latvijā vadītājs, Māris Mančinskis:

Mēs aktīvi strādājam pie tā, lai palielinātu šo mazo uzņēmumu finansēšanu. Protams, daudz šo uzņēmumu atrašanās ēnu ekonomikā ir šķērslis, lai tie varētu aizņemties.


SEB Ieva Tetere, SEB bankas vadītāja:

Gribam šogad izdot 750 miljonus eiro. Pirmajos astoņos mēnešos esam izdevuši jaunos kredītos 330 miljonus, kas ir mazāk nekā mēs varbūt gribētu. Galvenie iemesli ir ēnu ekonomika, struktūrfondi, jaunās programmas, kas joprojām nav sakārtotas.

Citadeles bankas vadītājs Guntis Beļavskis:

Mūsu gadījumā ir tikai viena problēma, mums ir vajadzīgi vairāk cilvēku, lai mēs apstrādātu to kredītu apjomu, ko vēlamies šobrīd izsniegt. Kad situācija tirgū ir tāda, ka ir izaicinoši finansēt uzņēmumus, sevišķi mazos, vidējos uzņēmumus, mikrouzņēmumus, tad ir jāstrādā vairāk, vairāk jāanalizē, vairāk jāiet pie uzņēmumiem, vairāk jāpēta viņi, lai noturētu biznesu.

Skaties video:

http://tvplay.skaties.lv/parraides/lnt-zinas/651788

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl