Atklāts tirdzniecības centrs “Sāga” ar apmēram 60 jauniem veikaliem

10 komentāri
Atklāts tirdzniecības centrs “Sāga” ar apmēram 60 jauniem veikaliem

Otrdien, 10.novembrī, atklāts tirdzniecības centrs “Sāga”, kurā durvis apmeklētājiem vēruši apmēram 60 jauni veikali, informēja tirdzniecības centra attīstītāja pārstāvji.

Tirdzniecības centra attīstītāja pārstāvji norāda, ka šis ir nozīmīgs projekts Rīgas pilsētvidē, kas kopā ar blakus esošo Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotāju “IKEA” veidos jaunu tirdzniecības un darījumu centru Rīgā. “Sāga” ir lielākais dzīvesstila tirdzniecības centrs Baltijā. Jaunā centra attīstībā plānotās investīcijas veido 68 miljonus eiro. Iecerēts, ka “Sāga” ar jaunām darbavietām nodrošinās apmēram 500 cilvēku. Tā kopējā platība ir 57 000 kvadrātmetri.

Tirdzniecības centra attīstītāju pārstāvji informēja, ka “Sāga” piedāvās pasaulē jau atzītu, bet Baltijas tirgum jaunu konceptu, vienkopus apvienojot iepirkšanos mājai un dārzam, visu sportam, atpūtu, veselības un biroju centru. Tas būs pirmais tirdzniecības centrs Latvijā ar speciāli izveidotu ielu ēdiena koncepta zonu “KĀRE” ar restorāniem un kafejnīcām, kas patlaban ārkārtējā situācijā darbojas tikai piegāžu režīmā un pirmais centrs ar pirmsskolas iestādi.

Tirdzniecības centrā atrodas “Rimi” hipermārkets. “Šī veikala atklāšana ir laba ziņa arī tiem pircējiem, kuri dod priekšroku pirkumiem e-veikalā, jo arī no šī veikala veiksim piegādes, kas ļaus palielināt e-veikala kapacitāti un turpināt nodrošināt pircējiem produktu piegādi,'” teica SIA “Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.

“Rimi” hipermārketa tirdzniecības centā ‘Sāga” zāle iekārtota 2910 kvadrātmetru platībā pēc jaunā dizaina koncepta, kur pircēju ērtībai informācijas centra kase apvienota ar pašapkalpošanās kasēm. Pircēju ērtībām veikala nodaļās ir izvietotas vieglāk pamanāmas norādes, pieejami pašapkalpošanās skeneri, paplašināta veikala ieejas zona, apvienotajā pašapkalpošanās kasu un informācijas centra zonā uzstādītas astoņas pašapkalpošanās kases, pieejami ērtāki un vieglāk vadāmi iepirkumu rati. Maizes nodaļa un ceptuve aprīkota ar modernizētām iekārtām vēl ātrākai un efektīvākai darbībai.

Tāpat tirdzniecības centrā “Sāga” atvērti “Baby City Toy City”, “RD Electronics”, “AlanDeko”, “Spirits&Wine”, kā arī citi veikali. Savukārt sporta preču veikalam “Decathlon”, dārzu centram “Hortes”, kas atvērsies vēlāk par 10.novembri un “Jahipaun” šī būs darbības uzsākšana Latvijas tirgū.

Lai izvairītos no pārlieku lielas apmeklētāju plūsmas, atsevišķi veikali “Sāgā”, piemēram, “Jysk”, “Būvniecības ABC” un sporta preču veikals “Decathlon” darbību sāka agrāk – no 15. oktobra.

Tirdzniecības centra teritorijas apzaļumošanā iestādīti vairāk nekā 600 koki un krūmi, kā rezultātā tirdzniecības centrs būs viens no zaļākajiem šāda veida projektiem Rīgā.

Tirdzniecības centra attīstītāja SIA “VPH Latvia direktors Juris Barkāns

“Vienlaikus tam, ka līdz ar atklāšanu noslēdzas būtisks projekta attīstības posms. Šis projekts ir jauns izaicinājums tirdzniecības centru attīstīšanā Latvijā ar augstākiem standartiem un līdz šim Latvijai neraksturīgiem konceptiem. Piemēram, tajā vienuviet atradīsies sporta klasteris ar konceptu “viss sportam”, kā arī privāts bērnudārzs un tuvējā nākotnē arī veselības centrs. Esam ieviesuši ielu ēdienu zāles konceptu ar ļoti plašu kafejnīcu zonu visai ģimenei, kas pilnībā sāks darboties pēc epidemioloģisko ierobežojumu beigām. Savukārt ārpus tirdzniecības centra esam labiekārtojuši dīķi, kā arī ierīkojuši basketbola laukumu kā papildinājumu sporta klasterim. Pandēmija ir viesusi savas izmaiņas, tomēr esam spējuši atklāt centru kā plānots.”

Tirdzniecības centrs pilnībā pielāgojies ārkārtas situācijas nosacījumiem, vienlaikus maksimāli nodrošinot iespējamos pakalpojumus un rūpīgi sekojot epidemiologu norādījumiem, ko pielāgo savā darbībā. “Sāga” saņēmusi “Covid-19 Compliant” starptautisku sertifikātu no “Safe Asset Group” kā drošs tirdzniecības centrs, kas ievēro dažādus vīrusa ierobežojošus pasākumus. Attīstītājs turpinās papildināt risinājumus, kas ļaus nodrošināt vēl drošāku apmeklētājiem pārvietošanos, piemēram, sekojot līdzi cilvēku skaitam lielveikalā.

Tirdzniecības centra “Sāga” projektētājs un ģenerālbūvnieks ir “UPB”, bet arhitektūras daļu izstrādājis Londonā bāzēts arhitektu birojs “TP Benett”. Projektā partneris ir arī “Ragnar Atli Gudmundsson”, uzņēmuma Thor Developments izpilddirektors, kuram ir vairāk nekā 35 gadu pieredze veiksmīgu tirdzniecības centru attīstīšanā Islandē un Baltijā. Projektā tika piesaistīts partneris ar starptautisku pieredzi tirdzniecības centru attīstīšanā – “Colliers International”, kura uzdevums bija palīdzēt attīstīt koncepciju un vadīt nomnieku piesaistes procesu.

“”Colliers International Retail Agency” komanda ir palīdzējusi attīstītājam koordinēt projektu un piesaistīt nomniekus, “Colliers Real Estate Management” komanda uzņemsies pilnu atbildību par tirdzniecības centra ikdienas vadīšanas procesu, ieskaitot centra vadību, uzturēšanu, finanšu un tirdzniecības centra koncepciju,” norāda “Colliers Baltics” partneris Ēriks Bergmans.

Tirdzniecības centra “Sāga” attīstītājs ir SIA “VPH Latvia”, kas attīsta un pārvalda pasaules mēroga komerciālos nekustamos īpašumus starptautiskiem un vietējiem nomniekiem Baltijas valstīs un Baltkrievijā. Starp VPH attīstītajiem projektiem ir “Nordika Shopping Valley” Viļņā ar atrašanās vietu blakus “IKEA”. Līdz šim Latvijā tas izveidojis tirdzniecības centru “Mežciems” 2014. gadā, kuru pārvaldīja līdz 2017.gadam.

“Firmas.lv” informācija liecina, ka 2019.gadā “VPH Latvia” strādāja ar 1,066 miljonu eiro apgrozījumu un guva peļņu 191 412 eiro apmērā. Kompānija reģistrēta 2016.gada jūlijā, un tās pamatkapitāls 2900 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Lietuvas “VPH”.