1 komentārs

Latvijas vēstniecībā Londonā sastaptie latvieši, kuriem ir savi biznesi Anglijā, skeptiski vērtē iesāktā pamešanu Lielbritānijā, lai atgrieztos un atvērtu uzņēmumus kādā no Latvijas pilsētām.

”Runājot par mani, šobrīd to neredzu ne gada, ne divu, ne tuvāko trīs gadu laikā, noteikti nē. Es šobrīd dzīvoju un strādāju Lielbritānijā un daru visu iespējamo, tieši šeit esot,” atzina juriste un uzņēmēja Ilona Kalniša.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Domājot par potenciāli apgrozāmo naudas masu, emigrantu skepse jau sākas ar Latvijas mazo tirgu.

”Uzņēmumus cilvēki jau netaisa, lai glābtu valsti, cilvēki taisa uzņēmumus sev,” pauž Dāvis Viļums, kurš Anglijā strādā par programmētāju.

Tikmēr Latvijas uzņēmumi liek lielas cerības vismaz uz migrācijas konferencē izskanējušo ideju, ka daļai no 300 tūkstošiem emigrantu noteikti ir vērtīgi kontakti, un tamdēļ savus novadniekus ārzemēs varētu izmantot kā aģentus produkta ”iebīdīšanai” ārvalstu lielveikalos. Īrijas Latvijas Tirdzniecības kamera saka – pirmais piemērs ir ar saldumu ražotāju Laima.

”Viņi var meklēt kanālus, kādā veidā tikt tajās īru ķēdēs un palīdzēt. Es zinu, ka Laima ir iesākusi sarunas ar citiem ražotājiem, kuri arī redz to potenciālu tieši izmantot latviešus, kas dzīvo ārzemēs kā ekonomikas veicinātājus,” stāsta Ilze Krēsliņa, Īrijas Latvijas Tirdzniecības kameras vadītāja.

Savukārt LNT Ziņu uzrunātie aktīvākie un uzņēmīgākie latvieši Londonā nebūt nevēlētos palīdzēt Latvijā ražotajiem produktiem ielauzties Anglijā. Tamdēļ tam esot domāta Latvijas Investīciju un Attīstības aģentūra.

”Primārais mērķis būs attīstīt savu uzņēmumu, tas ir pats galvenais. Brīvajā laikā, kā saka, varbūt ar kādu padomu varētu palīdzēt, taču primārais būs un vienmēr paliks mans uzņēmums,” saka uzņēmējs Hārdijs Kausiņš.

Tāpat arī Latvijas vēstnieks Lielbritānijā Andris Teikmanis atzīst – ne visiem emigrantiem būtu spējas to izdarīt, un arī ne visi Latvijas uzņēmumi būtu spējīgi pieražot Lielbritānijas tirgum vajadzīgo apjomu.

TOP komentāri

  • milda
    0 0 0

    milda

    Jaa,nedaudz skeptiski uz to skatos. Tomer vienalga planoju atgriezties.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl