Komentāri
AirBaltic uzsvaru likšot uz pasažieru ērtībām, nevis zemu cenu
FOTO: LETA

Tikmēr citam bankrota priekšā nonākušam uzņēmumam – nacionālajai aviosabiedrībai airBaltic – ar valsts palīdzību izdevies no maksātnespējas izvairīties. Šonedēļ uzņēmums paziņoja, ka pērno gadu pabeidzis ar nepilnu 11 miljonu eiro peļņu. Tomēr eksperti norāda, ka lidsabiedrībai svarīgi stratēģiski lēmumi vēl priekšā. Bet valstij jāizdomā, vai ieguldīt vēl vairākus miljonus, lai glābtu lidsabiedrību no tiesvedību radītām nedienām, kuras radījuši  bijušie īpašnieki.

Pirms krīzes Latvijas valstij daļēji piederošā lidsabiedrība airBaltic strauji izpleta savu galamērķu tīklu, izaugot par lielāko lidsabiedrību Baltijas valstīs. Tomēr iestājoties krīzei, aviokompānija nonāca uz bankrota sliekšņa. No tā izglābties izdevās tikai ar valsts atbalstu. Valsts aviosabiedrību pilnībā pārņēma savā īpašumā, un airbaltic koncentrējās uz zaudējumu samazināšanu, nevis izaugsmi. Tagad šis posms aviokompānijas dzīvē esot noslēdzies.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tomēr neatbildēts paliek jautājums, vai mēģināt atkārtot pagātnes sasniegumus, iekarojot jaunus tirgus, vai pieturēties pie drošākas, bet mazāk ambiciozas stratēģijas. Aviācijas eksperts Tālis Linkaits norāda, ka skaidrs redzējums par to no aviokompānijas nav izskanējis. Tomēr tāds esot nepieciešams ne tikai Latvijas sabiedrībai, bet arī potenciālajiem investoriem, kuri bez rezultāta meklēti jau vairākus gadus.

Investora meklējumus gan kavē daudzās ar iepriekšējiem īpašniekiem saistītās tiesvedības. Viens šāds strīds par aviokompānijas savulaik izdotām obligācijām ir īpaši aktuāls, jo obligācijas šovasar pārvērtīsies lidsabiedrības akcijās. Valsts, kam šobrīd pieder 98% lidsabiedrības akciju, negrib pieļaut, ka daļa no tām nonāk nezināmās rokās.

Kaut publiski izskanējis, ka šāds darījums valstij varētu izmaksāt 9 miljonus eiro, ministrs norādīja, ka konkrētu summu nosaukt ir pāragri. Jāpiebilst, ka izskanējušas aizdomas, ka kompānija, kura saņemtu šo naudu pastarpināti varētu būt saistīta ar bijušo lidsabiedrības šefu Bertoltu Fliku un ekspremjeru Andri Šķēli.

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā!

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā! 1

Vai Latvija varētu kļūt par velo zemi līdzīgi kā Nīderlande? Vai pie mums maz iespējams braukt ar riteni visu gadu? Un kā komfortabli ierasties savā birojā, ja esi minies uz darbu ar riteni ziemā?

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

2018. gads make-up pasaulē mirdz vēl spožāk nekā iepriekšējais. Tendenču virsotnēs gozējas metālisks spīdums, gliteri un pat uz ādas uzlīmējami akmentiņi, ļaujot mums uzmirdzēt kā dārgakmeņiem. Ja ar mirdzumu un spīdumu jau esam pazīstamas kopš pagājušā gada, tad viena toņa acu ēnas, izteikti kuplas skropstas un citas aktuālākās tendences vēl jāiepazīst. Esi gatava jauniem skaistuma piedzīvojumiem? Iepazīsties ar 10 interesantākajām grima tendencēm šajā gadā!

Lasi vēl