Ādažos sāk “Laimas” jaunās ražotnes būvniecības pēdējo posmu

31 komentārs
Ādažos sāk “Laimas” jaunās ražotnes būvniecības pēdējo posmu
ROMĀNS KOKŠAROVS, F64

Trešdien Ādažos pie topošās “Laimas” ražotnes iemūrēta laika kapsula, kas sevī glabās vēlējumus no rūpnīcas atbalstītājiem un sadarbības partneriem, iezīmējot pēdējo ražotnes būvniecības posmu, lai šā gada otrajā pusē ēku nodotu ekspluatācijā.

“Orkla Confectionery & Snacks Latvija” un “Orkla Foods Latvija” apvienotās organizācijas “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons pauda, ka šis ir būtisks moments gan Latvijas attīstībai, gan tās iedzīvotājiem. Tāpēc, lai ierakstītu šo momentu vēsturē, pie jaunās “Laima” fabrikas iemūrē kapsulu ar vēstījumu nākotnes cilvēkiem Latvijā.

Didrihsons pauda cerību, ka “ierakstītos sapņus kapsulā neviens nelasīs”, jo tic, ka ražotnei būs ilgs darbības mūžs. “”Laima” iemieso mīlestību, vērtības un Latvijas tradicionālās saknes, kas šīs valsts iedzīvotājiem ir ļoti būtiski. Mēs turpināsim Latvijas piederības stāstu šeit, Ādažos,” viņš uzsvēra.

“Orkla” grupas pārstāve, “Confectionery & Snacks” biznesa virziena izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Šanete Heuana-Fladbī pauda lepnumu par Latvijas sasniegumiem saldumu un pārtikas ražošanā. “Tie ir tik lieli lēmumi, lai izveidotu šādu rūpnīcu. Pašā sākumā, kad pirmo reizi ar lāpstu ieraku fabrikas teritorijas zemē, aptvēru, cik patiesībā šī ir milzīga rūpnīca. Mani tas aizkustināja,” viņa atklāja.

Viņa piebilda, “Orkla” ir lepna par iespēju investēt “Laimā”, atbalstīt vietējos zīmolus, kā arī ieguldīt to attīstībā.

Savukārt, lai atzīmētu “Orklas” produktu dažādību un atspoguļotu šī zīmola valstu kopības sajūtu, kapsulā ielikti tradicionālākie produkti no katras valsts, kuru pārstāv arī “Orkla”. Tātad no Latvijas, Igaunijas, Somijas un Norvēģijas.

Trešdien saldumu zīmola “Laima” topošās šokolādes fabrikas Ādažos kapsulas iemūrēšanas ceremonijā zemkopības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) sacīja, ka “katram cilvēkam ir savs sapnis, ko vēlas sasniegt”, un, kad gājis pirmajās klasēs, viņš sapņojis par ekskursiju “Laimas” šokolādes rūpnīcā. “Tolaik es tiku uz ekskursiju rūpnīcā, bet tā bija mēbeļu rūpnīca. Taču pēc 40 gadiem arī es esmu piepildījis savi sapni – apskatīt “Laimas” rūpnīcu. Novēlu, lai arī “Laimas” sapņi piepildās,” novēlēja ministrs.

Viņš piebilda, ka kapsulā, kuru iemūrēja pie jaunās saldumu rūpnīcas Ādažos, ierakstīti gan personiski, gan kopīgi sapņi un mērķi. Gerhards pauda pārliecību, ka nākotnē jaunā ražotne būs panākumiem bagāta un nākotnes attīstības plāni izdosies.

LETA jau ziņoja, ka zīmola “Laima” topošajā šokolādes fabrikā Ādažos ražošanas apmērus būs iespējams dubultot salīdzinājumā ar esošajiem, ja būs atbilstošs pieprasījums.

Pērnā gada oktobrī Didrihsons norādīja, ka esošā “Laima” ražotnē Miera ielā, Rīgā nav efektīva, savukārt topošajā ražotnē būs ļoti efektīvs ražošanas process, kas pavērs iespējas eksportam un grupas darījumiem. Ražošanas procesu jaunajā “Laima” ražotnē plānots sākt 2020.gada ceturtajā ceturksnī.

“Orkla Latvija” komunikācijas direktore Lineta Mikša aģentūrai LETA atgādināja, ka uz zemesgabala Ādažos blakus topošajai “Laima” ražotnei plānots celt otru ražotni, kas specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā. To plānots atklāt 2022.gadā. Pēc viņas skaidrotā, abu ražotņu Ādažos izveidei iegādāti kopumā 13 hektāri zemes, no kuriem cepumu un vafeļu ražotne aizņems lielāko daļu. Tās celtniecība varētu sākties tuvāko divu gadu laikā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” 2019.gada un 2020.gada laikā investēs līdz 20 miljoniem eiro jaunajā “Laimas” ražotnē un turpmākā zīmola attīstībā. “Laimas” ražotni Ādažos plānots atklāt 2020.gada otrajā pusē, un to būvē “Merks” par 8,9 miljoniem eiro. 2022.gadā tai blakus Ādažos plānots atklāt jauno cepumu ražotni, kas specializēsies cepumu un vafeļu ražošanā.

LETA jau ziņoja, ka konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražotāja “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” un zīmolu “Spilva” un “Gutta” īpašnieka “Orkla Foods Latvija”, apvienotās kompānijas “Orkla Latvija”, kopējais apgrozījums pērn bija 116,092 miljoni eiro, kas ir par 3,1% vairāk nekā gadu iepriekš

Norvēģu kompānija “Orkla” 2014.gada augustā iegādājās koncernu “NP Foods”, savukārt oktobrī pieņēma lēmumu apvienot “NP Foods”, AS “Laima”, AS “Staburadze” un AS “Latfood” vienā uzņēmumā, kura nosaukums ir SIA “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”, bet SIA “Spilva” un AS “Gutta” tika apvienotas uzņēmumā ar nosaukumu “Orkla Foods Latvija”.