“Zvanīju brālim 40 vai 50 reizes…” Dženovā sabrukušā tilta drupās turpina meklēt traģēdijas upurus

0 Komentāru
“Zvanīju brālim 40 vai 50 reizes…” Dženovā sabrukušā tilta drupās turpina meklēt traģēdijas upurus
Foto: AFP/Scanpix

Otrdien, 14. augustā, Itālijas pilsētā Dženovā sabrukušā tilta drupās bojāgājušo skaits pieaudzis līdz 42. Upuru vidū ir arī vairāki bērni, savukārt dzīvi atrasti kopumā 15 cilvēki.

Bažās, ka sabrukt varētu arī citi autostrādes posmi, no apkārtnes evakuēti vairāki simti cilvēku. Traģēdijā tiek vainots gan par autostrādi atbildīgais privātais uzņēmums, gan valdība, kas krietni samazinājusi finansējumu ceļu remontiem.

Morandi tilts sabruka pusdienlaikā spēcīgas vētras laikā, un drīz vien piepildījās ļaunākās prognozes, ka bojā gājuši vairāki desmiti cilvēku. Tikmēr glābēji visu nakti un šodien turpināja pārmeklēt gruvešus cerībā atrast izdzīvojušos.

“Kopš tilta sabrukšanas mēs strādājam bez pārtraukuma, arī naktī. Glābšanas operācijā piedalās vairāk nekā 400 ugunsdzēsēji. Mēs esam pārbaudījuši visas zonas, ko mēs varējām sasniegt, neizmantojot buldozeru, un tagad tiek nojauktas atsevišķas tilta daļas, lai pārbaudītu, vai zem tām nav iesprostoti cilvēki,” stāsta glābēju pārstāvis Luks Karī.

Savukārt policijas priekšnieks Rikardo Siuto min: “Mēs veicam aprēķinus, pamatojoties uz mašīnu daudzumu, kas atradās uz tilta. Pieņemot, ka sabrukšanas brīdī pa attiecīgo posmu brauca 35 vienības, gruvešos, visticamāk, atrodas vēl vairāki cilvēki.”

Cilvēki, kuru radinieki ir pazuduši, izmisīgi gaida jebkādu informāciju no glābšanas dienestiem. Diemžēl vairumā gadījumu ziņas ir skumjas.

“Es savam brālim zvanīju 40 vai 50 reizes, zvanīju arī viņa draugam, kas bija kopā ar sievu. Atnācu uz slimnīcu un uzzināju, ka viņu vairs nav,” stāsta kāda bojāgājušā brālis.

Vēl kāda sieviete, kura meklē savu brāli, norāda: “Viņa vārds nav slimnīcas pacientu sarakstā, mēs joprojām neko nezinām. Pagājušajā naktī viņš ir ieslēdzis telefonu, un es ceru, ka tā ir laba zīme.”

Tikmēr vietējie Itālijas mediji uzsver, ka dažādas problēmas tiltu vajājušas jau kopš tā uzbūvēšanas pagājušā gadsimta 60. gados, kas novedušas pie ļoti lielām konstrukcijas uzturēšanas izmaksām. Traģēdiju iepriekš prognozējuši daudzi inženieri.

Atbildīgie ministri solījuši veikt pamatīgu izmeklēšanu un vainīgos sodīt. Tostarp Transporta ministrija paziņojusi, ka par notikušo atbildīgs uzņēmums, kas autostrādi uzturēja, ar to tiks lauzts līgums un piemērota soda nauda 150 miljonu eiro apmērā. Vienlaikus kritikas krustugunīs nonākusi arī valdība, kas kopš 2008. gada ekonomiskās krīzes būtiski samazināja finansējumu ceļu un tiltu remontam.

0 Komentāru