Komentāri
Tūristi krīzi nesmādē – finanšu krahu Grieķijas kūrortos neizjūt
Foto: AFP/LETA

Krīzes ietekme uz tūrismu Grieķijā ir salīdzinoši neliela, jo ekonomiskā situācija valstī ir saasinājusies sezonas vidū, kad lielākā daļa vasaras brīvdienu jau ir rezervētas.

Santorini sala ir viens no Grieķijas visatpazīstamākajiem simboliem – tūristi uz turieni dodas visu gadu, lai apjūsmotu salai raksturīgo arhitektūru, peldētos Egejas jūrā un baudītu nerimstošos saules starus un gleznainās ainavas. Taču Santorini ir tikai viens no tūristu galamērķiem – tūrisms veido būtisku Grieķijas ekonomikas daļu, un valsts nevar atļauties to pazaudēt šajā parādu krīzē.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Grieķijas tūrisma konfederācija šonedēļ paziņoja, ka pēdējā brīža rezervāciju apjoms krities par trešo daļu – vienlaikus paužot cerību, ka valstij šonedēļ izdosies vienoties ar kreditoriem un situācija nozarē atgriezīsies normālās sliedēs.

“Daudzi cilvēki brauc uz Santorini, šeit to krīzes ietekmi tik daudz nejūt, ir varbūt par 10% mazāk tūristu nekā parasti,”  saka kāda viesnīcas darbiniece.

Paši tūristi krīzes ietekmi nejūt – īpaši tie, kas ir sagatavojušies un paņēmuši līdz pietiekamu daudzumu skaidras naudas.

“Naudu paņēmām līdzi vairāk, nekā vajag. Mēs esam gatavi maksāt skaidrā naudā par visu, taču mēs atklājām, ka varam bez problēmām maksāt arī ar kredītkartēm,” stāsta kāda tūriste.

Vienlaikus gan uzņēmēji akcentē, ka Grieķija ir droša vieta atpūtas braucieniem par spīti tam, ka valstij ir grūtības.

Eksperti arī norāda, ka pēdējo dienu laikā piedzīvotais rezervāciju samazinājums pamatā attiecināms tikai uz Vācijas tūristiem – interese no tādām valstīm kā Lielbritānija un Spānija pat ir kāpusi, jo daudzi Eiropas tūristi maina savus ceļojumu plānus pēc terora uzbrukuma kūrortam Tunisijā.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl