Parīze ierobežo automašīnu kustību pilsētas centrā

Komentāri
Parīze ierobežo automašīnu kustību pilsētas centrā
Foto: LETA

Lai mazinātu gaisa piesārņojumu, vairākas Eiropas valstu galvaspilsētas vienojušās liegt tajās iebraukt automobiļiem, kas aprīkoti ar dīzeļdzinēju, jo to izplūdes gāzēs ir īpaši daudz slāpekļa dioksīda. Sākotnēji plānots, ka šāda norma stāsies spēkā līdz 2025. gadam. Tiesa gan, precīzas ierobežojumu sistēmas izveide un tās ieviešanas datumi vēl ir jāprecizē.

Šobrīd viens no augstākajiem gaisa piesārņojuma līmeņiem Eiropā ir Parīzē, kur ieviesti radikāli pasākumi auto kustības ierobežošanai.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Eifeļa torni turpina ieskaut pelēcīga dūmaka, Francijas galvaspilsētai piedzīvojot smagāko gaisa piesārņojuma līmeni pēdējās desmitgades laikā. Pilsētas amatpersonas šonedēļ ieviesa satiksmes ierobežojumus Parīzes centrālajā daļā – sākotnēji tie bija iecerēti tikai otrdien un trešdien, taču nolemts tos turpināt vismaz līdz rītdienai ieskaitot. Šī ir pirmā reizei, kad satiksmes ierobežojumi Parīzē ieviesti vairākas dienas pēc kārtas.

Otrdien Parīzes centrā bija aizliegts iebraukt automašīnām, kuru reģistrācijas numurzīme beidzas ar nepāra skaitli, trešdien – tām kuru numurzīme beidzas ar pāra skaitli. Pilsētā izvietoti policijas kontrolpunkti, kas seko līdzi ierobežojumu ievērošanai, apturot un sodot autovadītājus, kas tos ignorē.

Papildus šiem īstermiņa pasākumiem, Parīze plāno cīnīties ar hronisko piesārņojumu pakāpeniski izskaužot no pilsētas centrālās daļas vecas automašīnas, kas visvairāk piesārņo gaisu. Jau ir pierādīts, ka automašīnu izplūdes gāzes satur sīkas daļiņas, kas veicina sirds slimības un palielina insulta risku. Tāpēc Francijas amatpersonas aicinājušas cilvēkus ierobežot saskarsmi ar gaisa piesārņojumu, samazinot fiziskas aktivitātes pilsētā. Tāpat dienas sākumā un vakarā ielās nevajadzētu uzturēties gados vecākiem cilvēkiem un bērniem.

Kājāmgājēji arī pauž pārliecību, ka autovadītājiem vajadzētu mainīt savus paradumus un vairāk izmantot Francijas galvaspilsētas attīstīto sabiedriskā transporta sistēmu.

Lai rosinātu auto īpašniekus pievienoties sabiedriskā transporta lietotājiem, Parīzē šobrīd ir atcelta maksa par daudzām stāvvietām, bet velosipēdu un elektrisko auto noma – ir par velti.

Lasi vēl