Komentāri

Slavenajā Tokijas zivju tirgū notikusi pirmā zilā tunča izsole šogad 2015. gadā. Par labāko eksemplāru – 180 kilogramu smagu zilo tunci suši restorāna ķēde Sushi-Zanmai izsolē bija gatava šķirties no 37 500 ASV dolāru jeb gandrīz 25 650 eiro.

Restorāna īpašnieks Kijoši Kimura gan norāda, ka ir pircis arī dārgākus tunčus, taču viņam tāpat ir liels pagodinājums saviem klientiem servēt labāko no tunčiem, kas pašlaik pieejami.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tokijas zivju tirgus ir lielākais pasaulē, un tur notiekošās zilo tunču izsoles ir slavenas, jo japāņi ir gatavi šķirties no milzīgām naudas summām par iespēju iegādāties, viņuprāt, labāko no nozvejotajiem tunčiem. Piemēram, pašlaik visaugstākā cena, kas ir samaksāta par vienu tunci, ir 1,8 miljoni ASV dolāru. To arī samaksāja suši restorānu ķēde Sushi-Zanmai 2013. gadā. Tāpēc varētu šķist, ka šogad pirmais šī gada zilā tunča darījums 37 000 ASV dolāru vērtībā tāds nieks vien ir.

Parasti šajās izsolēs piedalās suši restorāni un, pēc kārtējā darījuma tā vadītāji parasti atzīst, ka tas ir liels gods iegādāties labāko no tunčiem un piedāvāt to saviem klientiem. Iespējams, taču būt par izsoles uzvarētāju nozīmē arī labu reklāmu attiecīgajam suši restorānam. Proti, daudzi japāņi, kas ir teju apmāti ar iespēju nogaršot labāko no tunčiem. VIņi ir gatavi ne tikai stundām ilgi stāvēt rindā, lai nobaudītu suši ar labāko tunci, bet arī maksāt lielu naudu. Tā, piemēram, izsolē dārgākā tunča šķēlīte var maksāt ap 18 eiro.  Savukārt sašimi (šķīvis ar šķēlītēs svaigi sagrieztu zivi) var izmaksāt ap 180 eiro. Arī uzaicināt savu biznesa partneri uz šādu maltīti Japānā skaitās ļoti prestiži, tāpēc maksāt par tunci šķietami neadekvātu cenu ir arī savs racionāls izskaidrojums.

Dārgajam tuncim ir arī negatīvās puses. Zvejnieki, redzot tunča cenas, redz arī iespēju nopelnīt, tāpēc pēdējo desmit gadu laikā ir vērojama intensīva zilā tunča nozveja. Zinātnieki norāda, ka pašlaik notiek šīs zivs pārzveja ar ko izskaidrojama cenu krišanās. Ik gadu šī zivs ik gadu tiek nozvejota par 3%-8% vairāk, nekā tās spēj atjaunoties, tā apdraudot šo tunča pasugu.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl