Komentāri

Jauns pētījums liecina, ka Krievija iedzīvotāju viedokļu ietekmēšanai izmanto vairāk nekā 20 metožu. Informatīvajās kampaņās tiek izmantoti gan viltus eksperti, gan selektīvs ”vietējo iedzīvotāju” viedoklis. Nereti ziņu izlaidumos tiek pasniegta tikai daļēja vai neprecīza un sagrozīta informācija.

Pētījumu par informācijas kampaņām Krievijas medijos NATO vajadzībām veicis Starptautisko pētījumu centrs. Analizējot vairāku Krievijas televīzijas kanālu saturu, eksperti meklējuši pierādījumus manipulācijai ar informāciju saistībā ar notikumiem Ukrainā, Minskas pamieru, kā arī Eiropas Savienības pret Krieviju vērstajām sankcijām.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Atspoguļojot notikumus, Krievijas mediji tos nereti ļoti vienkāršo vai daļu informācijas noklusē.

Daudzu ziņu izplatīšanā tiek izmantoti tikai un vienīgi Krievijas prezidenta Vladimira Putina izteikumi un viedoklis. Ir arī gadījumi, kad informācijas kampaņās vārds tiek dots vienkāršajiem cilvēkiem.

Pēc ekspertu teiktā, Krievijas īstenoto informatīvo kampaņu mērķis ir brucināt Rietumu demokrātijas vērtības, lai sabiedrībā radītu apjukumu un tā vairs nezinātu, kam ticēt. Stāties pretī šīm kampaņām Rietumiem ir ļoti grūti.

Piemēram, šonedēļ viena no ziņām, kuras interpretācijā iesaistījušies Krievijas mediji, ir par NATO plāniem izvietot militāro tehniku Baltijas reģionā un Polijā.

Vienlaikus šonedēļ Rīgā tika publicēts amerikāņu pētījums par to, kā Krievijas melus iespējams atklāt. Tostarp, analizējot Krievijas karavīru sociālajos tīklos ievietotās fotogrāfijas, kas liecina par Krievijas spēku klātbūtni Austrumu Ukrainā. Izmantojot interneta servisa Google Earth satelīta servisu, iespējams atklāt, ka nepatiesību izplatījušas arī Krievijas oficiālās iestādes.

Reizē ar dažādiem Rietumus nosodošiem paziņojumiem, Krievijas retorikā izskan vēlme sadarboties.

Pēc tam, kad Eiropas Savienība šonedēļ paziņoja par sankciju pagarināšanu pret Krieviju, Krievijas prezidents Vladimirs Putins paziņoja, ka Krievija ir atvērta pasaulei un turpinās sadarbību ar Rietumiem.

Savukārt, runājot par Ukrainas notikumiem, viņš uzsvēra, ka par spīti sarežģījumiem, “krievi un ukraiņi un viena tauta”.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl