Itālijas ūdeņos testē lidojošas laivas

0 Komentāru
Itālijas ūdeņos testē lidojošas laivas
AP/SCANPIX

Pēc ilgāka pārtraukuma Itālijas kanālu pilsētā Venēcijā atkal piestāj kruīza kuģi, taču daudzi vietējie uzreiz devās protestēt, jo kuģi bojā Venēcijas ainavu un saceļ viļņus, kas kaitē ēku sienām, neesot vēlamas arī vienkāršas motorlaivas un to radītie viļņi, tādēļ Venēcijā veikti testi “lidojošām” laivām, vēsta TV3 ziņu raidījums “900 sekundes”.

Protams, līdz laivu lidošanai zinātnes un industrijas attīstībā vēl kāds laiks jāpagaida. Tomēr bieži vien lietotā zemūdens spārnu tehnoloģija rada teju lidošanas iespaidu virs ūdens.

Tā jau iepriekš izmantota, piemēram, īpaši aprīkotiem sērfošanas dēļiem vai kādiem citiem peldlīdzekļiem.

Šādi vadāmas laivas nešķeļ ūdeni kā pa to peldošās un nerada “moto ondoso” jeb viļņu bojājumus, kas laika gaitā apdraud ēkas, kas atrodas kanālu vai jūras krastos.

Venēcijā tiek testēts “Candela C7” laivas modelis. Izveidotāji uzsver, ka tā ir pasaulē pirmā elektriskā laiva ar zemūdens spārnu, kas visai klusi spēj “planēt” pa ūdeni un no attāluma patiešām izskatās, ka laiva lido.

Zviedru kompānija akcentē, ka šāda tehnoloģija samazina ūdens pretestību par aptuveni 80%. Šādam modelim ir arī vairākas citas priekšrocības, ja ir runa par enerģijas taupīšanu un ātruma uzņemšanu, taču viens no kompānijas klientiem un laivas īpašniekiem uzsver, ka pats uzskatāmākais ir – trokšņa neesamība. Šajos kadros laiva pārvietojas Madžores ezerā.

Laivas īpašnieks Umberto Amoss

“Tā ir fantastiska sajūta – mēs ceļojam ar 22 mezglu ātrumu, varam brīvi sarunāties nekliedzot. Es ceru, ka citiem arī būs iespēja to pieredzēt tuvā nākotnē. Un tas viss – neradot viļņus un netraucējot cilvēkiem, kuriem ir mājas pie ūdens.”

Šis ir Zviedru jaunuzņēmuma pirmais projekts, taču kompānija cer ar līdzīgu tehnoloģiju aprīkot arī vairākas reizes lielākas laivas un jahtas.

Patlaban “Candela C7” maksā 250 000 eiro. Līdz šim pārdota 31 laiva, uzņēmums cer, ka pēc diviem gadiem spēs pārdot 400 laivu gadā, piedāvājot vēl vairākus modeļus.

0 Komentāru