“Google” klimata pārmaiņu noliedzējiem neļaus gūt peļņu no reklāmām

0 Komentāru
“Google” klimata pārmaiņu noliedzējiem neļaus gūt peļņu no reklāmām
REUTERS/SCANPIX

Tīmekļa lieluzņēmums “Google” neļaus klimata pārmaiņu noliedzējiem gūt peļņu no reklāmām uzņēmuma platformās,  ceturtdien pavēstīja “Google”.

Jaunā politika, kas attiecas uz reklāmdevējiem, izdevējiem un “YouTube” satura radītājiem, aizliedz reklāmas un monetizāciju tādam saturam, kas “ir pretrunā vispāratzītajam zinātniskajam konsensam par [klimata pārmaiņu] pastāvēšanu un cēloņiem”, teikts uzņēmuma paziņojumā.

“Tas attiecas arī uz saturu, kas klimata pārmaiņas dēvē par krāpšanu vai afēru, apgalvojumiem, ar kuriem tiek noliegts, ka ilgtermiņa tendences liecina – globālais klimats kļūst siltāks, apgalvojumiem, ar kuriem tiek noliegts, ka siltimnīcefekta gāzu emisijas un cilvēku aktivitāte sekmē klimata izmaiņas,” norādīja “Google”.

“Reklāmdevēji vienkārši nevēlas, lai viņu reklāmas parādās līdzās šādam saturam. Un izdevēji un satura veidotāji nevēlas, lai reklāmas, kas popularizē šādus apgalvojumus, parādās līdzās viņu lapām vai video.”

“Google” norādīja, ka vērtēs kontekstu, kādā izskan šie apgalvojumi, atšķirīgi raugoties uz saturu, kurā nepatiesi apgalvojumi tiek pozicionēti kā fakts, un uz saturu, kas ziņo par šādiem apgalvojumiem vai par tiem diskutē.

“Mēs arī atļausim reklāmas un monetizāciju citiem ar klimatu saistītiem tematiem, arī publiskajām debatēm par klimata politiku, dažādai klimata izmaiņu ietekmei, jauniem pētījumiem un vēl citiem,” piebilsts paziņojumā.

“Google” sāks ieviest šo rīcībpolitiku novembrī.

0 Komentāru