Frankfurtes autoizstāde sākas ar “Volkswagen” grupas priekšnesumu

Pievienot komentāru
Frankfurtes autoizstāde sākas ar “Volkswagen” grupas priekšnesumu
NORMUNDS AVOTIŅŠ

Starptautiskā autoizstāde Vācijas biznesa pilsētā Frankfurtē aizsākās ar tradicionālo “Volkswagen” grupas uzņēmumu parādi medijiem “Volkswagen Group Night”. Ielūgtajiem visiem bija iespēja apmeklēt halli Nr. 3 vēl izstādes preses dienu priekšvakarā, un pirmajiem skatīt svarīgākās pirmizrādes, turklāt VW vadības klātbūtnē. Lai gan pasākums zaudējis to spozmi un vērienu, kādu baudīja pirms dīzeļgeitas skandāla, jaunumu skaitu un nozīmi tas nebūt nemazina.

Frankfurte izvēlēta par “Volkswagen” pirmā masu elektromobiļa ID 3 debija skatuvi, tādēļ pat pārceļot uz oktobri Eiropā pārdotākā kompaktklases modeļa “Golf” 8. paaudzes oficiālo startu. ID 3 radīts uz jaunās “Volkswagen” platformas elektromobiļiem, tāpēc apvieno “Golf” izmērus ar “Passat” garuma salona. Elektroauto konstruktīvo īpatnību dēļ bagāžnieks gan nav sevišķi liels, bet aizmugurējiem pasažieriem nāksies sēdēt ar augstu uzrautiem ceļgaliem, kas tālā ceļā nav ērti. Toties vadītājs pilnā mērā izbaudīs jauno paneļa arhitektūru, saskarnes un papildinātās realitātes izvērsumu vējstikla projekcijā. Kā jau bieži ierasts elektromobiļos, kabīnē dominē vienkāršas plastmasas un uzsvērti gaiši toņi, kas liek uzdot jautājumu, cik ilgi balta stūre saglabās sākotnējo izskatu. ID 3 tiks piedāvāts divās jaudas versijās un ar trīs dažādas ietilpības akumulatoriem, kas nodrošinās sniedzamību līdz pat 550 km ar vienu uzlādi. Pirmā Latvijai paredzētā ID 3 kvota tika izpārdota 24 stundu laikā, lai gan sākuma cena būtiski atšķīrās no “Volkswagen” izziņotās – 42 000 eiro aptuveni trīsdesmit tūkstošu vietā. Vienlaikus ar ID 3 notika oficiālā jaunā “Volkswagen” logotipa prezentācija. Tas atšķiras ar smalkākām līnijām, un, pēc kompānijas pārstāvja vārdiem, ir elastīgāks un piemērotāks pielaikošanai Volkswagen nākotnes modeļiem. Visdrīzākajā laikā nāksies nomainīt ap 70 000 VW logotipu uzņēmuma dīleru centros.

Visai ražīgi pastrādājuši arī citi VW grupas zīmoli. “Audi” priecē jaudas un ātruma fanus ar jaunāko RS 7 ātrumraķetes debiju, pievienojot arī SQ8, A1 “CityCarver” un Q3 “Sportback”. “Porsche” stenda saturs ir jaunais 100% elektriskais hiperauto “Taycan”, kurš Frankfurtē pirmo reizi skatāms īstajā izskatā un izpildījumā. Amizanti, ka “Porsche” saglabājis modeļu apzīmējumus no benzīna automobiļiem, tāpēc “Taycan” jaudīgākais izpildījums saucas “Turbo S”, lai gan nekāda turbokompresora tur, saprotams, vairs nav. “Porsche” “Taycan” tiek uzskatīts par nopietnāko “Tesla” “Model S” konkurentu, jo līdzinās vai pārspēj to pēc jaudas, paātrinājuma un tehnoloģiskajām iespējām. Superauto ražotājs “Lamborghini” joprojām paliek uzticīgs saviem kanoniem, jūsminot apmeklētājus ar kārtējo meistardarbu vārdā “Sian” – 785 ZS monstru, kura V12 motors papildināts ar 25 kW elektromotoru.

VW grupas plašpatēriņa zīmoli “Škoda” un “Seat” patlaban piedzīvo īstenu uzplaukumu, ar ko ne vienmēr var palielīties grupas titulmarka. Seat uzsvars Frankfurtē gan ir uz performance zīmolu “Cupra”, kura spožākais devums ir elektrisks konceptauto Tavascan. Ņemot vērā, ka līdz reāli iegādājamam “Cupra” elektromobilim jāgaida vismaz 3 gadi, ir vērts pievērsties krosovera “Seat” “Tarraco” versijai ar plug – in hibrīdsistēmu. Grupas ietvaros tādas nav nedz “Škoda” “Kodiaq”, nedz VW “Tiguan”, tāpēc Seat bauda “pirmās nakts” tiesības, atzīmējot notikumu ar FR jeb “Formula Racing” sportisko pakotni, kas pirmo reizi pielāgota “Tarraco” modelim. “Škoda” savukārt liek uzsvaru uz plaši pieejamiem modeļiem, tostarp atjauninātā Superb paaugstināto versiju “Scout” un tikko debitējušā mazās klases krosovera “Kamiq” sportiskāku variantu “Montecarlo”.