Foto: Krievu atvadas no importa pārtikas precēm

Komentāri
Foto: Krievu atvadas no importa pārtikas precēm
Foto: ITAR-TASS/SCANPIX

Krievijai ieviešot ”pilnīgu embargo” rietumvalstu pārtikas precēm, valsts iedzīvotāji veikalos drīzumā vairs nevarēs iegādāties daudzus importa produktus. Krievijas un pasaules ziņu aģentūras fotogrāfijās iemūžinājušas preces veikalos, kas drīz Krievijas veikalu plauktos vairs nebūs atrodamas.

Tāpat savdabīgas atvadas no rietumvalstu precēm sākušās arī sociālajos tīklos, kuru Krievijā dzīvojošie lietotāji publicē dažādus importa pārtikas produktu attēlus:

Pasaules medijos izskanējusi informācija, ka, piemēram, Somijas piena pārstrādes uzņēmumam “Valio” Krievijas sankciju dēļ nāksies atlaist 800 cilvēkus.

Jau ziņots, ka Krievija ieviesusi pilnīgu embargo liellopu gaļai, cūkgaļai, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieram, pienam un piena produktiem no ES, ASV, Austrālijas, Kanādas un Norvēģijas. Lēmums par sankciju ieviešanu ”mums nenāca viegli, bet mēs bijām spiesti to pieņemt. Bet arī šajos apstākļos es esmu pārliecināts, ka mēs spēsim šo situāciju pagriezt sev par labu”, pauda Krievijas premjers Dmitrijs Medvedevs.

Krievijas premjerministrs arī lepni paziņoja, ka Rietumu produktu importa aizliegums ”ļaus attīrīt veikalu plauktus mūsu ražojumiem” un tas vietējiem lauksaimniecības preču ražotājiem ”dos lielisku iespēju un unikālus apstākļus produkcijas paplašināšanai, lai ieņemtu importa preču tirgu”.

Krievijas amatpersonas pirmo reizi draudēja slēgt sociālos tīklus “Twitter” un “Facebookjau pērnvasar, kad bijušais ASV izlūkdienestu darbinieks Edvards Snoudens bija paziņojis, ka lielākie tīmekļa uzņēmumi “nopludina lietotāju privātos datus amerikāņu specdienestiem”. Jautājums par sociālo tīklu slēgšanu atkal aktualizējās šā gada maijā, kad tas nokļuva Krievijas mediju uzraudzības dienesta (“Roskomnadzor”) dienas kārtībā.

Savukārt šā gada jūlija beigās Krievijas prezidents Vladimirs Putins parakstīja likumu, kas paredz ierobežojumus interneta uzņēmumiem. Līdz ar šī likuma stāšanos spēkā nāksies ciest ārvalstu sociālajiem tīkliem ”Twitter” un ”Facebook”. Jaunais likums interneta uzņēmumiem liek glabāt Krievijas tīmekļa lietotāju informāciju datu centros Krievijā. Uzņēmumi, kuriem nav biroju Krievijā, kļuvuši par svarīgu resursu opozīcijas organizācijām, un tie atsakās nodot datus par lietotājiem valdībai.

Ja šie uzņēmumi izmantos Krievijas datu centrus, tie būs pakļauti Krievijas likumiem, kas regulē valdības piekļuvi informācijai. Kremlis jau paskaidrojis, ka uzņēmumi, kas nepakļausies jaunajiem noteikumiem, tiks bloķēti.

Pēdējā laikā arvien biežāk parādās ziņas par Maskavas centieniem pārņemt kontroli pār informācijas plūsmu internetā. Krievijas sociālā tīkla ”VKontakte”, kas daudzējādā ziņā līdzinās ”Facebook”, izveidotājs Pāvels Durovs šā gada pavasarī tika atstādināts no ”VKontakte” vadītaja amata. Sociālā tīkla izveidotājs ārvalstu medijiem pauda, ka ”VKontakte” tagad atrodas uzņēmēja, naftas kompānijas Rosneftj vadītāja Igora Sečina (Игорь Сечин) un Krievijas uzbeka Elišera Usmanova (Алишер Усмонов) pakļautībā. Tāpat P. Durovs iepriekš pauda, ka Kremlis pret toreizējo Ukrainas prezidentu Viktoru Janukoviču vērsto protestu “Maidan” laikā prasījis nopludināt informāciju par aktīvistiem, taču viņš esot atteicies to darīt.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl