Fantas ražotājus vaino nacistiskās Vācijas slavināšanā

Komentāri

Dzērienu ražotājs Coca-Cola, gatavojoties svinēt gāzētā dzēriena Fanta 75. gadadienu, izpelnījies pamatīgu skandālu. Par godu jubilejai izveidots videomateriāls vēsta, ka Fantas garša atsauc atmiņā ”veco labo laiku garšu”. Tieši šī frāze izpelnījusies pamatīgu sašutumu Vācijas medijos un sociālajos tīklos. Vāciešus samulsinājis vēstījums, kurš, viņuprāt, slavina nacistisko Vāciju.

Fantas ražošana aizsākās 1940. gadā, laikā, kad Vācijā bija ”Hitlera Vācijas” periods. Tolaik kompānijai Coca-Cola bija grūtības importēt savu dzērienu uz nacistisko Vāciju, jo pastāvēja dažādi tirdzniecības ierobežojumi.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Lai apietu šos ierobežojumus, Makss Keits, Otrā pasaules kara laikā nolēma izveidot jaunu produktu Vācijas tirgum, izmantojot tikai tādas sastāvdaļas, kuras ir pieejamas Vācijā. Tā arī radies gāzētais dzēriens Fanta.

Otrā pasaules kara laikā Fantas rūpnīca tika pilnībā atdalīta no Coca-Cola galvenā uzņēmuma. Pēc kara Coca-Cola pilnībā atguva kontroli pār uzņēmumu, un ātri vien audzēja apgrozījumu un peļņu.

1960. gadā uzņēmums sāka eksportēt dzērienu uz ASV.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl