Komentāri
Aviokompāniju darbiniekiem arvien biežāk streikojot, arī pasažieriem svarīgi atcerēties par savām tiesībām
Foto: Reuters / Scanpix

Šogad arvien biežāk ceļotāji saskaras ar neērtībām, ko rada aviokompāniju darbinieku streiku dēļ atcelti lidojumi. Trešdien arī īru lidsabiedrības “Ryanair” darbinieki Vācijā bija pieteikuši streiku, kādēļ atcelti arī divi Rīgas reisi. Kamēr aviokompāniju vadītāji ķildojas ar darbiniekiem, pasažieriem jāzina par savām tiesībām šādās situācijās.

Šis gads Eiropas aviācijā aizvadīts protestu zīmē. Streiko nozares darbinieki Vācijā, Itālijā, Francijā, un pēdējos mēnešos īpaši aktivizējušies Īrijas zemo cenu aviokompānijas “Ryanair” darbinieki.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Strīds starp “Ryanair” darbiniekiem un vadību ir jau ilgstošs, rezultējoties jau vairākos streikos šogad un simtos atceltu reisu. Lidsabiedrības piloti un stjuarti vēlas lielāku algu un labākus darba nosacījumus.

“”Ryanair” apgalvo, ka ir izteikuši mums labāku piedāvājumu. Tā nav patiesība. Rakstveidā neesam saņēmuši neko saturisku. Mēs sagaidām konkrētu atbildi mūsu prasībām. Uz mūsu piedāvājumu piesaistīt šķīrējtiesnesi “Ryanair” nespēja atbildēt, kā process varētu notikt, kas tieši tiktu lemts un kurš varētu būt arbitrs. Šādi mēs nekur netiksim,” norāda Vācijas pilotu arodbiedrības pārstāvis Ingolfs Šūmahers.

“Ryanair” darbinieku streiki notikuši daudzās Eiropas valstīs, un šodien tie skāra Vāciju. Rezultātā atcelti 150 reisi, tostarp arī no Rīgas uz Brēmeni un Berlīni.

“Lielāka ietekme šiem streikiem uz starptautiskajiem aviācijas centriem – Frankfurtes, Parīzes, Amsterdamas, Lielbritānijas lidostas, kur šādi streiki izraisa apgrūtina pasažieru plūsmu, bet lidosta “Rīga” to īpaši nejūt,” saka lidostas “Rīga” pārstāve Laura Karnīte.

Situācijās, kad reisi tiek atcelti, pasažieriem svarīgi atcerēties par savām tiesībām. Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma “Skycop” pārstāvji norāda, ka diemžēl “Ryanair” streikus lielākoties uzskata par nepārvaramas varas jeb “force majeure” gadījumu un atsakās izmaksāt pasažieriem kompensācijas.

Lidsabiedrība līdz šim palikusi pie sava, pat par spīti Eiropas Savienības Tiesas pretējam viedoklim. Tomēr esot svarīgi nesamierināties vien ar atgrieztu naudu vai pārceltu lidojuma datumu.

“Strīdēties noteikti ir vērts, un mēs aicinām cilvēkus to darīt. Viņi var gan paši vērsties aviokompānijā un pieprasīt kompensāciju vai darīt to ar profesionāļu palīdzību, kuri zina, kas ir tie punkti, uz kuriem aviokompānijas spekulē, un kopā iegūt kompensāciju,” pauž “Skycop” pārstāve Gita Deniškāne.

“Ryanair” vadība jau paziņojusi, ka darbinieku spiedienam negrasās piekāpties, tāpēc jārēķinās, ka arī tuvākajos mēnešos streiki varētu būt visai bieži.

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Viegli pagatavojams rudenīgs saldums! Baltās šokolādes un ķirbju trifeles

Kas gan var būt vēl spilgtāks rudens vēstnesis par ķirbi? Jā, rudens tik tiešām ir klāt, un ar ķirbju piedāvājumu problēmu nav. Anna Panna no ”Gatavo 3” komandas aicina izmantot šo šobrīd tik bieži sastopamo ogu baltās šokolādes un ķirbju trifeļu pagatavošanai, kas būs gards pārsteigums gan ģimenei, gan viesiem.

Lasi vēl