Autoražotāju likme Frankfurtes autoizstādē – elektrifikācija un dažādība

Pievienot komentāru
Autoražotāju likme Frankfurtes autoizstādē – elektrifikācija un dažādība
NORMUNDS AVOTIŅŠ

Leģendas atgriešanās, sapņa īstenošana vai efektīgs sānsolis – it viss var noderēt saspringtajā cīņā par auto patērētāju intereses noturēšanu.

Lai gan pirmajās rindās visai paredzami izvirzījās jaunākie elektroauto modeļi, Frankfurtes prožektoru spozme dāsni glāstīja arī pavisam cita veida spēkratu pašapziņu. Vācijā beidzot debitēja ilgi gaidītais un daudz apspriestais “Land Rover” klasiskā modeļa jaunais izlaidums – šoreiz vairs ne robusta, vēl 1948. gadā aizsākta darba zirga, bet gan dārga augstākās klases visurgājēja formā.

Savs sakāmais ir arī mazo SUV jeb pilsētas džipu autoriem, jo IAA debitē jaunā “Ford” “Puma”, “Renault” “Captur” un “Škoda” “Kamiq Montecarlo”.

Tā kā vairāki autoražotāji nolēmuši vācu autošovu izlaist, tas atbrīvo vietu ne vien autodaļu piegādātājiem un klasisko spēkratu kolekcionāriem (miljonus vērtiem oldtaimeriem šogad atvēlēta vesela halle), bet arī ķīniešu automarkām, kas caur IAA prestižu vēlas vai nu ielauzties Eiropas autotirgū vai vienkārši padižoties ar dalību šāda kalibra izstādē. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir Ķīnas uzņēmums, kura ražojumi pazīstami ar zīmolu “Wey”, un veiksmīgi ekspluatē gan premium elektroauto ideju, gan drosmīgu, BMW X6 un pat “Lamborghini” “Urus” līdzīgus dizainu.

Skaties bildēs – Frankfurtes izstādes “zaļākie” auto jaunumi

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

“Ford” “Puma”, kas pirms daudziem gadiem bija mazās klases coupe, atgriežas kā piemīlīgs, atlētisks pilsētas krosovers – pēc vēlēšanās arī ar mild – hybrid dzinēju.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

“Puma” un jaunā “Kuga” ir pirmie Eiropas “Ford” modeļi ar virtuālo paneli jeb pilnībā digitalizētu mērskalu ekrānu.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

“Wey GT Pro” ir plug-in tipa hibrīdauto, taču ķīniešu krājumos ir arī 100% elektromobiļi.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Lai gan “Wey” dizains nekautrīgi līdzinās eiropiešu “kroskupejām”, piedalīšanās mērķis ir “pazīmēties” ar dalību Eiropas motoršovā, tā veicinot automobiļu noietu Ķīnā.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

“Wey X” elektriskais konceptauto prot sazināties ar apkārtējiem, liekot lietā priekšdaļā iebūvētu ekrānu.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Veseli divi konceptauto uzreiz? Ķīniešu taktika ir pārspēt citus ar apjomu.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

“Wey S” salonā jūtams Eiropā algotu dizaineru talanta pieskāriens.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Frankfurtei pietrūkst itāļu autodizaina ateljē izdomas? Nav liela bēda, tāda piemīt “Hyundai”, kas uzstājas ar konceptauto 70. gadu stilā.

Hyndai Ioniq

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

“Hyundai” “Ioniq” sērija piedzīvojusi plašu restailingu, un gatava stāties pretim gaidāmajai VW ID 3 ofensīvai.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Mazauto Latvijas jaunu auto tirgū nekas nav bijuši sevišķā cieņā, bet žēl – jaunajam “Hyundai i10” “N Line” tajā noteikti atrastos cienījama vieta.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Lai iekļūtu jaunajā “Land Rover” “Defender”, izstādes viesi gatavi viens otru nogāzt no kājām. Lai gan ražots uz pazīstamiem JLR agregātiem, jaunais “Defender” ir pagalam neordinārs visurgājējs.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Vadības ierīču izvietojums ļauj “Defender” pirmajā rindā izvietot trīs sēdvietas. Līdz ar to “Defender 110” var būt arī septiņvietīgs.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Par spīti kritikai, BMW pat netaisās atteikties no hipertrofētajām radiatora restēm. 4. sērijas Coupe konceptā attaisnojums milzu “nierēm” atrasts pagātnē, – tā esot atsauce uz XX gs. 30. gadu BMW 326 stāvo radiatora formu.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Priekšpiedziņa un komforts raksturo jauno 1. sērijas BMW, kas arī debitē Frankfurtē.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Honda Eiropā jau savākusi ap 40 000 pieteikumu uz jauni pilsētas elektromobili E. Iemaksājot 800 eiro depozītu, priekšroku gūs piecu Rietumeiropas valstu interesenti, kas automašīnas saņems nākamgad. Mums Honda E tiks vien 2021. gadā.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Par spīti ārkārtīgi kompaktiem izmēriem, “Honda E” ir diezgan ietilpīgs auto ar neticami mazu apgrieziena rādiusu, kamerām spoguļu vietā un saistošu interjeru. Elektromotora jauda ir 113 kW.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Eiropā visvairāk pārdotais mazās klases krosovers “Renault Capture” Frankfurtē svin jaunās modeļu paaudzes iznākšanu.

Foto: NORMUNDS AVOTIŅŠ

Jauni dizaina risinājumi un augstvērtīgāki apdares materiāli liek “Capture” salonam līdzināties premium produkcijai – sevišķi Initiale izpildījumā.