Aptauja: 37% Latvijas iedzīvotāju praktiski atbalsta vietējos pārtikas audzētājus un ražotājus

2 komentāri
Aptauja: 37% Latvijas iedzīvotāju praktiski atbalsta vietējos pārtikas audzētājus un ražotājus
ZANE BITERE, LETA

37% Latvijas iedzīvotāju pauž praktisku atbalstu vietējiem audzētājiem un ražotājiem, iegādājoties vietējo zīmolu produktus, pat ja par tiem jāmaksā vairāk, liecina”Rimi” un “Norstat” pētījums.

Saskaņā ar aptaujas datiem katram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam produktu izvēlē svarīgs kritērijs ir ražotāja zīmols, un 15% uzsver, ka produktam jābūt ražotam Latvijā. Nereti vietējo produktu sastāvā ir mazāk vielu, kas ļauj produktu ilgāk uzglabāt, jo piegādes ķēde no ražotāja vai audzētāja līdz pircējam ir daudz īsāka. Tāpat šiem produktiem ir iespēja izcelties ar īpaši pielāgotu receptūru, ko var nodrošināt tikai Latvijas ražotāji, norāda “Rimi Latvia”.

“Šobrīd “Rimi” sortimentā atsevišķās produktu kategorijās, it īpaši svaigās pārtikas segmentā, Latvijas ražotāju produkcija veido pat vairāk nekā 70% no pieejamā sortimenta – tā tas ir maizes, olu, piena un piena produktu, gaļas un gaļas izstrādājumu kategorijā u. c. (..) Pērn uzsākām sadarbību ar 31 jaunu vietējo ražotāju, sortimentu papildinot ar tādiem produktiem kā “Pupuchi” grauzdētajām pupām, SIA “Diamonds Food Group” ražotajām tortēm, Latvijā audzētajām arktiskām palijām un citiem,” stāsta “Rimi Latvia” Kategoriju vadības direktors Milans Blūms.

Arī “Rimi” novērojumi liecina, ka pircēji labprāt savos iepirkumu grozos liek pašmāju ražotāju produkciju – gandrīz pusi jeb 48% no pērn “Rimi” veikalos pārdotā pārtikas apjoma veido vietējo ražotāju produkcija.

“Jo rūpīgāk mūsu pircēji iepazīstas ar produkta sastāvu, jo biežāk izdara veselīgas un atbalstošas izvēles par labu Latvijā ražotiem produktiem. Par to liecina arī pārdošanas rādītāji: pērn Rimi pircēji īpaši bija iemīļojuši un iegādājušies tādus vietējo ražotāju labumus kā piens un dažādi piena produkti, maize, olas, sviests, jogurts, deserti, pārstrādātā gaļa, gatavais ēdiens, alus un sidrs,” norāda Blūms.

“Norstat” Latvijas iedzīvotāju aptauja 2021. gada februārī, aptaujājot 1007 iedzīvotājus 18-74 gadu vecumā.

Kā liecina “Firmas.lv” dati, “Rimi Latvia” 2019.gadā strādāja ar 917,201 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 2,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 26,8% un bija 33,16 miljoni eiro. Kompānija reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums “Rimi Baltic”.

2 komentāri