Dodoties atvaļinājumā uz siltajām zemēm vai meklējot sauli tepat, Latvijā, savā mīļākajā peldkostīmā vai pavedinošajā bikini, mums katrai gribas izskatīties labāk kā nekad. Ja nepieciešams atbrīvoties no ”riepiņas”, mēdzam ķerties pie metodēm, ko tievēšanas vārdā izmantojušas arī pasaulslavenas dāmas. Amerikāņu realitātes šova zvaigžņu māsu Kardašjanu diētu komentē latviešu dziedātāja un TV6 jūlija meitene Krista Klentaka, kura to izmēģinājusi uz savas ādas.

”Esmu pastāvīga šova ”Keeping Up With Kardashians” skatītāja, jo man ļoti patīk Kardašjanu ģimeniskās vērtības. Šīs ģimenes pārstāves arī periodiski piekopj kādu interesantu diētu. Tomēr mūsu uzskati par to, kā uzturēt sevi formā, stipri atšķiras,” portālam Skaties.lv atzīst TV6 jūlija meitene Krista.

Vairāk par jauno TV zvaigzni un dziedātāju Kristu lasi šeit!

Amerikāņu realitātes šova zvaigžņu māsu Kardašjanu diēta paredz pilnībā atteikties no ogļhidrātiem – no cukura, miltu izstrādājumiem, kartupeļiem, rīsiem, griķiem un pat augļiem, ”Kellog’s” pārslām u.c., kas ir galvenais enerģijas avots, un no alkohola. Viņu ēdienkarte sastāv tikai un vienīgi no olbaltumvielām (gaļa, zivis, olas, piena sūkalas, zirņi u.c.) un taukiem (avokado, trekna zivs, rieksti, siers, krējums, pastēte, sviests, eļļa u.c.)

Foto: daiļā Krista ir lieliskā formā bez stingrām diētām

”Šāda diēta, manuprāt, ir absurda, jo to nevar piekopt ilgtermiņā. Ogļhidrāti ļoti ietekmē enerģiju dienas gaitā un, protams, arī garastāvokli. Kā zināms, vairums meiteņu vēlas labi izskatīties visa gada garumā, tāpēc nesaprotu, kāda gan ir jēga pievērsties īstermiņa diētai, ja sevi nomocīsi, turklāt zaudētais svars pēc diētas beigām vienalga atgriezīsies.

Manuprāt, daudz lietderīgāk ir atmest visus sliktos ieradumus un pieradināt sevi dzīvot veselīgāk, nevis periodiski nobadināt sevi līdz vājprātam. Kāda gan jēga no lieliskiem rezultātiem, ja tie ir īstermiņā?

Ar diētām rezultātu droši vien panāksi, taču tas saglabāsies tikai tik ilgi, kamēr to ievērosi. Bet ar paradumu maiņu lielisku rezultātu var panākt lēnāk, toties tas saglabāsies ilgāk,” Kardašjanu diētu komentē Krista un daiļā dzimuma pārstāves aicina izvērtēt ikdienas paradumus.

Paradumi, ko vērts mainīt:

  1. Lieto uzturā vairāk olu baltumus, tie katrs satur tikai aptuveni 17 kalorijas, taču jau no 6 olu baltumiem būsi apmierinājusi izsalkumu.
  2. Nebadojies! Neizslēdz no sava uztura ogļhidrātus, kā to dara Kardašjanas. Labāk saldumus, ”Kellog’s” pārslas, kartupeļus un baltmaizi aizstāj ar rīsiem, griķiem vai rupjmaizi. Saldumus gribēsies mazāk un jutīsies labāk.
  3. Pakāpeniski atsakies no visiem stimulatoriem, tostarp kafijas, cigaretēm, ”tauku dedzinātājiem”.
  4. Latvieši ir ļoti pieraduši pārtikt no piena produktiem. Tomēr piena produkti satur piesātinātos taukus, kas sekmē tauku uzkrāšanos. Piena produkti arī uztur ķermenī vairāk ūdens, it īpaši sievietēm. Atsacīšanās no piena produktiem var ietekmēt tavu izskatu, jo liekais ūdens no ķermeņa tiks izvadīts un tu izskatīsies slaidāka. Piemēram, sievietes, kuras gatavojas fitnesa sacensībām, vispār nelieto uzturā piena izstrādājumus un tādējādi iegūst ”sausuma” efektu.
  5. Tomēr tas nenozīmē, ka ūdens ir slikts. Tieši pretēji – ūdeni dzer daudz! Pirms nolem apēst kādu našķi, izdzer glāzi ūdens! Ja vēl aizvien vēlies našķēties, apēd ko veselīgu – kaut ābolu.
  6. Nebaidies ēst augļus tikai tāpēc, ka tie satur cukuru. Ir vasara un ir pieejami visdažādākie dabiskie našķi, kas ir bagāti ar vitamīniem. Nemoki sevi! Augļus un ogas ēd uz nebēdu! Augļi ir lieliski pirms treniņa, jo tie dos vajadzīgo enerģijas devu. Bļodiņa ar ķiršiem vai dārza vīnogām taču ir gardāka par jebkuru šokolādi!
  7. Tas ir mīts, ka proteīna pulverus ražo no sazin kā un tie tevi padarīs par kultūristu. Ja tas būtu tik vienkārši, tad katrs cilvēks bez problēmām varētu audzēt muskuļus tikpat viegli kā riepiņu. Proteīna pulveri nav tik melni kā tos mālē. Proteīna pulverī būtībā ir piena sūkalas (tas pats, kas ”Smiltenes Piena” ražotajā “Piena spēkā”) un tās ir izcils olbaltumvielu avots. Protams, nevajag pārtikt tikai un vienīgi no proteīna pulveriem (kas, starp citu ir diezgan garšīgi), jo tādā veidā pārslogosi aknas. Īsts ēdiens vienmēr būs labāks par kaut ko, kas ražots fabrikā. Taču proteīna pulveris viennozīmīgi ir daudz veselīgāks par kolu, alu vai jebkuru sulu pakā.

Un atceries: Ja tu smejies no 10 līdz 15 min, tad tu sadedzini 10 līdz 40 kalorijas!

Foto: skaistā TV6 jūlija meitene

Foto: Krista TV mēneša meitenes klipa filmēšanā