Uzzini, kā parūpēties par savu ķermeni pēc skrējiena maratonā

Komentāri
Uzzini, kā parūpēties par savu ķermeni pēc skrējiena maratonā
FOTO: Flickr

Skrējienu maratonā var pielīdzināt ļoti nopietnam fiziskam darbam, tādēļ, lai maksimāli izvairītos no traumām un sāpēm, ir būtiski parūpēties par savu ķermeni pēc skrējiena. Fizioterapeiti atgādina par obligāto atsildīšanos, kustības ritma turpināšanu, kā arī jau tradicionāli maratonā pieejamo dušu auto, kas palīdzēs izvairīties no muskuļu sāpēm.

Fizioterapeits Raivis Aršauskis

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Mērojot garas distances tiek nodarbināts viss ķermenis, tomēr kāju muskulatūra tiek noslogota visvairāk. Šādas, paaugstinātas, ķermeņa noslodzes rezultātā visvairāk skābekļa un asiņu tiek piegādāti tieši muskulatūrai. Muskuļos notiek bioķīmiski procesi, kuru rezultātā rodas pienskābe un citi vielmaiņas galaprodukti, kas rada sāpes, nogurumu un turpmāko dažu dienu darba spēju zudumu,” par ķermeņa fizioloģiskajiem procesiem.

Arī šogad Lattelecom Rīgas maratona dalībniekiem pēc skrējiena būs pieejams divdesmitvietīgais dušu auto, kas atradīsies maratona finiša zonā, tādejādi visātrāk nodrošinot iespēju atsvaidzināties pēc skrējiena.

”Ūdens procedūras neilgi pēc skrējiena lieliski palīdzēs izvairīties no muskuļu sāpēm, jo auksta ūdens ietekmē sašaurinās asinsvadi, samazinās pienskābes daudzums un tiek atslogots saišu aparāts. Īpaši ieteicams izmantot kontrastdušu – pārmaiņus būt zem silta/vēsa ūdens, savukārt spēcīga dušas strūkla dos patīkamu masāžas efektu,” norāda Raivis Aršauskis.

Lasi vēl