Pirmie soļi pareizā skriešanā

Komentāri

Uzlūkojot draugu, kas trenējas tikpat bieži un intensīvi kā mēs, bet uzrāda daudz labākus sportiskos rādītājus, baltas skaudības pārņemti, nopūšamies. Izrādās, ar apņēmību un gribasspēku vien nepietiek, lai noskrietu maratonu pirmais.

Ļoti būtiska nozīme ir arī tam, kā strādā muskuļi un vai skriešanas tehnika ir pareiza. Taču arī tad, ja muskuļi savas funkcijas nepilda kā pēc grāmatas un skriešanas tehnika ir tālu no vēlamās, nevajag mest plinti krūmos! Veikt muskuļu testēšanu, skriešanas tehnikas pārbaudi un saņemt sportošanas ieteikumus iespējams Sporta Laboratorijā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

 Ar Sporta Laboratorijas apmeklējumu pret muskuļu ”slinkošanu”

Pieradumam ir liels spēks. Skriešanas tehnika veidojas jau bērnībā, un to ietekmē daudzi faktori. Sporta Laboratorijas sporta ārste Sandra Rozenštoka skaidro: ”Kustību iemaņas un skriešanu kā tādu bērns apgūst jau no 2 gadu vecuma. Kustību pieredze, veiklība un nereti arī stājas traucējumi vai muskuļu disbalanss nosaka cilvēka kustību un skriešanas tehniku. Ja ir gūta kāda trauma vai ir piemeklējušas stājas problēmas, daļa muskuļu mēdz strādāt aktīvāk, bet daļa − ”slinkot”.”

Ikvienas problēmas risināšana ir jāsāk ar cēloņu apzināšanos un novēršanu. Tāpēc Sporta Laboratorijā piedāvā veikt muskuļu testēšanu. Ar šo metodi iespējams noteikt problēmas cēloni: kāpēc skrienam nepareizi, kāpēc tiek pārslogoti muskuļi vai cīpslas un kāds ir iemesls sporta traumu gūšanai. Veicot muskuļu testēšanu, sporta ārsts novērtē muskuļu tonusu, to simetriju, pārbauda, cik labi katrs muskulis strādā, un diagnosticē, vai kāds muskulis neuzņemas cita muskuļa darbu.

Kādas sekas var rasties, ja skriešanas tehnika ir nepareiza?

Varētu domāt – kāda gan nozīme, ka skrienam citādāk nekā citi! Tomēr muskuļu darbībai un līdz ar to skriešanas solim un ķermeņa stāvoklim sportošanas laikā ir visai liela nozīme.

Pirmkārt, skrienot nepareizi, sportiskie rezultāti kļūst zemāki (fizisko aktivitāšu veikšana prasa ilgāku laiku, lielāku piepūli, lielāku enerģijas patēriņu, un sportists ātrāk nogurst). Otrkārt, tādējādi mēs nodarām ļaunumu savai veselībai un skriešana var kļūt pat nepanesama. Nepareiza skriešanas tehnika var izraisīt pārslodzi un sāpes pēdu, apakšstilbu, ceļu vai muguras rajonā. Sāpju dēļ sporta aktivitātēm reizēm pat tiek atmests ar roku.

Pareiza skriešanas tehnika

Pareizu skriešanas tehniku raksturo sporta ārste Sandra Rozenštoka: ”Skrienot jācenšas plecus turēt atslābinātus, rokas saliektas elkoņos, jākustina paralēli ķermenim. Kājām jābūt tonusā, bet, tajā pašā laikā, tās nedrīkst būt pārāk sasprindzinātas.” Sporta ārste arī mudina ņemt vērā, ka iesācējam nav vēlams skriet uz pirkstgaliem. Šāda skriešanas tehnika ir piemērota tikai augstas klases sportistiem. Iesācējiem jāskrien ”ar pārvēlienu”. Tas nozīmē, ka zemi it kā vispirms skar papēdis un tikai pēc tam – pēdas priekšējai daļai.

Tomēr, pat zinot profesionāļu ieteikumus, skrējējam pašam objektīvi novērtēt savu muskuļu darbību un skriešanas tehniku var būt visai sarežģīti, tāpēc vislabāk padomu meklēt pie sporta ārsta, kurš veiks mērījumus un sniegs individuālus padomus.

ASOCIĀCIJU TESTS! Mēs uzminēsim, kā Tu pavadīji vasaru!

ASOCIĀCIJU TESTS! Mēs uzminēsim, kā Tu pavadīji vasaru!

Vasaru pārsvarā pavadīji siltās zeķēs, vērojot lietus lāses aiz loga, vai arī gluži pretēji – aktīvi sportojot brīvā dabā, pa vidu daudziem koncertiem un festivāliem? Godīgi aizpildi šo testu un skaties – vai mēs spēsim uzminēt, kāda patiesībā bija Tava vasara!

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā 2

Klāt ”Zelta kruīza: Rīga-Stokholma” nākamā epizode, kurā ”Tallink” kuģa ”Romantika” jaunais kruīza vadītājs Renārs Zeltiņš nonāk Zviedrijas galvaspilsētā Stokholmā. Šī ir pirmā Zeltiņa viesošanās gan Stokholmā, gan Zviedrijā vispār. Viss ir nevainojami – laiciņš saulains, pilsēta skaista, ko redzēt daudz. Stokholmā laiks paiet tik ātri, ka drīz vien jāsteidzas atpakaļ uz kuģi.

Lasi vēl