Nitišs: Jaunā Biķernieku rallijkrosa trase ir viltīga, un braucējiem būs, ko padomāt

Pievienot komentāru
Nitišs: Jaunā Biķernieku rallijkrosa trase ir viltīga, un braucējiem būs, ko padomāt
Foto: LETA ()

Jaunuzbūvētā Ceļu satiksmes drošības direkcijas Biķernieku kompleksās sporta bāzes rallijkrosa trase ir viltīga un braucējiem tajā būs, ko padomāt, intervijā aģentūrai LETA pauda latviešu pilots Reinis Nitišs.

Aizvadītajā nedēļas nogalē jaunajā trasē notika pirmās sacensības, sportistiem aizvadot Ziemeļeiropas zonas rallijkrosa čempionāta otro posmu. Prestižākajā Supercar klasē uzvarēja soms Joni-Peka Rajala, atstājot aiz sevis Nitišu.

Kvalifikācijas pirmajā kārtā Nitišs bija ceturtais, bet nākamajās divās uzrādīja otro ātrāko apļa laiku. Pusfinālā latvietis bija pārliecinoši ātrākais, bet finālā tomēr piekāpās somam.

“Ar rezultātu esmu apmierināts, jo pirmo reizi iekāpu automašīnā, kurā aizvadīju sacensības. Lai gan nebraucu pa pirmajām vietām, treniņi bija izdevušies. Kvalifikācijas pirmajā kārtā bija slapjš segums, savukārt konkurentiem sausāks, tur zaudēju 14 sekundes. Kvalifikācijas otrajā braucienā segums jau bija par sausu, un tajā zaudēju sešas sekundes. Sapratu, ka kaut kas ir jādara un jāsāk braukt ātrāk. Padomāju un uzlaboju automašīnu. Trešajā braucienā uz četriem apļiem zaudēju tikai 2,5 sekundes. Esmu priecīgs, ka bija tāds progress,” stāstīja Nitišs.

FOTO: atklāj CSDD Biķernieku rallijkrosa trasi

Finālā jēkabpilietis pēc starta izvirzījās vadībā, tomēr trešajā aplī zaudēja līderpozīciju Rajalam, kurš to noturēja līdz finišam un svinēja uzvaru.

“Gribēju izdarīt maksimumu, jo zināju, ka Rajala ir ātrāks. Vienā līkumā nedaudz paslīdēju garām ieejai, viņš mani apdzina un ar savu ātrumu aizbrauca. Esmu gandarīts, ka latviešu faniem finālā sagādāju cīņu trīs apļu garumā, kuru laikā mēs viens otru mēģinājām pabakstīt. Pirmā vieta būtu labāks rezultāts, bet oktobrī, kad būs pasaules čempionāta posms, sanāks labāk,” secināja Nitišs.

Tikmēr otrs pasaules čempionāta Supercar klasē startējošais latvietis Jānis Baumanis nedēļas nogalē mocījās ar tehniskām problēmām. Lai gan viņš izcīnīja vietu finālā, tomēr tajā uz starta neizgāja.

“Tas ir sports, viņam nesanāca, man sanāca, citā reizē būs otrādi. Nezinu, Latvija gaida Nitišu vai Baumani, bet mēs cīnāmies pasaules čempionātā. Mans uzdevums nav apdzīt tikai viņu, bet gan sacensties ar visiem pārējiem,” atzīmēja rallijkrosa braucējs.

Pagājušajā nedēļā oficiāli atklātās rallijkrosa trases garums ir 1294 metri, un tās seguma proporcija atbilst Starptautiskās Automobiļu federācijas pasaules rallijkrosa čempionāta prasībām – 60% trases garuma ir ar asfalta segumu, bet atlikušie 40% “netīrā” seguma posms. Trasē kopumā izveidoti trīs tramplīni – lielākais no tiem atrodas trases grunts sekcijā, bet atlikušie divi izvietoti paralēli viens otram – viens trases pamataplī, bet otrs “džokera “aplī. Braukšanas virziens pa jauno rallijkrosa trasi ir pretēji pulksteņrādītāja virzienam – astoņi no 12 līkumiem ved pa kreisi, bet četri pa labi.

Kā atzina Nitišs, sacensību režīmā iepazītā trase viņam patīk.

“Trase ir ļoti viltīga, ir vietas, kur jāpadomā, un, paanalizējot datus, izrādās, ka ir vietas, kur var izbraukt ātrāk, nekā sākumā šķita. Būs braucējiem, ko padomāt. Tāpat interesants ir pirmais līkums. Tramplīns varbūt nedaudz jāuzlabo, bet var atstāt arī tādu pašu. Ar trasi esmu apmierināts, nekādu lielu kļūdu, nepatīkamu vietu vai neērtību nebija,” uzsvēra Nitišs.

Oktobra sākumā Biķerniekos pirmoreiz Latvijā risināsies pasaules čempionāta posms rallijkrosā, bet Nitišs uzskata, ka latviešu braucējiem mājas trasē nebūs izteiktu priekšrocību.

“Tas būs pasaules čempionāta posms ar planētas labākajiem braucējiem. Viņi ieradīsies un pirmā treniņa trešajā aplī brauks kā mēs šobrīd. Pēc tam mēs visi kopā ķersim sekundes desmitdaļas. Pirmajos apļos mums būs ātrāki apļu laiki nekā viņiem, varbūt arī pirmā treniņa beigās, bet sacensību laikā tas noteikti izlīdzināsies,” komentēja latviešu pilots.

Pirms diviem gadiem Nitišs izcīnīja pasaules rallijkrosa čempionāta bronzas medaļu, bet pērn, savā otrajā sezonā Olsbergs MSE komandā, viņš palika septītais. Marta sākumā viņš pievienojās “All-Inkl.com” vienībai, šīs sezonas sešos posmos izcīnot 19 punktus, kas dod 16.vietu kopvērtējumā.

“Šīs sezonas rezultāti jaunās automašīnas dēļ ir likumsakarīgi. Dažreiz gan sanāk uzsprāgt par to, ka viss salūzt vai nesanāk labs rezultāts. Protams, gribas visu uzreiz, iekāpt mašīnā un būt pirmajam, tomēr tā nenotiek. Komanda strādā un attīsta automašīnu, bet es esmu daudz ieguvis kā braucējs. Komanda ar mani ir apmierināta, bet es lieku padarboties vairāk, nekā viņi darījuši iepriekš. Kādā brīdī domas nesakrīt, taču viņi man sliktus vārdus nav veltījuši,” teica Nitišs.

Nākamais pasaules čempionāta posms notiks augusta sākumā Kanādā, mēnesi vēlāk būs Francijas etaps, kam sekos sacensības Spānijā, Latvijā un Vācijā, bet sezona noslēgsies novembra beigās Argentīnā.