Latvijas motobraucējs Sandijs Hāns izcīnījis 4. vietu prestižās rallija veida sacensībās

0 Komentāru

Latvija šovasar pirmo reizi piedalījās vienā no sarežģītākajām rallija reida sacensībām pasaulē “Silk Way” jeb “Zelta zīda” rallijā. Mūsu motobraucējs Sandijs Hāns tajā izcīnījis 4. vietu. Un pirms prombraukšanas uz Latviju atvedis zelta medaļu!

Bez sava uzticamā drauga – rallija motocikla – nekas nebūtu noticis, Sandijs saka. Motocikls vēl nav mazgāts, jo motobraucējs tik tikko ir atgriezies no Krievijas, kur uzvarēja arī šīs valsts rallija čempionātu.

”Tāds, kāds tas tagad izskatās, viņš ir paveicis 4 800 kilometrus kaujas apstākļos. Kā redzam, viņam ir paburzīta numurzīme, viņš pats ir apburzīts un netīrs… Riepas ir nodilušas.”

Sandijs ar sasniegto gan “Zīda ceļa” rallijā, kur savā kategorijā ir izcīnījis 4. vietu, gan Krievijas rallija čempionātā, kļuvis par to uzvarētāju, ir ļoti apmierināts. Tas ir viņa pirmās starptautiskās sacensības. Kaut gan izaicinājumu bija ļoti daudz.

Ar Sandiju skatāmies fotogrāfijas, kur viņš pēkšņi krita: “Silk Way” rallijā bija vairāki sarežģītie posmi.

“Tur sanāca tā, ka pacēlies kalna augšā, ātrums diezgan paliels, 140-150 km stundā. “Airbag” ir nostrādājis, redzi, piepūties esmu un diezgan patālu no moča. Aizgāju uz labā pleca un ar galvu… Bet vis, paldies Dievam, ir ok. Te var redzēt, ka esmu vēl piepūsts ar “airbagu”, bet 90 sekunžu laikā atlaiž vaļā,” par piedzīvoto stāsta komandas ”Adventure team Latvia” dalībnieks.

Vēl viens būtisks “Zīda ceļa” rallija izaicinājums: motobraucēji trasē dodas pirmie, bet sarežģītos ātruma posmos smagās automašīnas viņus panāk un arī apdzen, radot bīstamas situācijas: “Smagās mašīnas būtībā nebremzē – visiem šķēršļiem viņi iet pāri, tāpēc kad šāds liels monstrs tevi panāk, adrenalīns paceļas līdz maksimumam. Ja “Kamaz” piebrauc klāt, ar viņu uz viena ceļa atrasties ir bīstami, jo viņš nestājas pie motocikla sarežģītām vietām. Viņš pilnu gāzi brauc. Ļoti motivējoši ir braukt un neskatīties atpakaļ.”

“Zīda ceļa” rallijā jāapgūst arī īpašā navigācija, kā tā trasēs jāorientējas, kur braukt. 20 minūtes pirms starta dalībniekiem tiek izsniegts šāds papīra rullītis.

“Un šeit ir visa tava navigācija. Un 20 minūšu laikā tā jāietin t.s. “roadbook” iekšā. Un vēl jāpaspēj atzīmēt, kur būs kādas bīstamības,” atklāj Sandijs.

Tagad viņam ir laiks atpūsties, bet dažu tuvāko nedēļu laikā viņa kaujas zirgu gaida nopietna tehniskā apkope, lai jau rudenī dotos uz divām starptautiskām sacensībām.

0 Komentāru