Divi latviešu motokrosa amatieri uzsākuši dalību vienās no sarežģītākajām sacensībām pasaulē

Pievienot komentāru
Divi latviešu motokrosa amatieri uzsākuši dalību vienās no sarežģītākajām sacensībām pasaulē
Publicitātes foto

12.jūlijā Rumānijā tika atklātas 2016.gada Red Bull Romaniacs sacensības, kas tiek dēvētas par vienām no izaicinošākajām enduro cīņām pasaulē. Pirmo reizi vēsturē tajā piedalās arī divi Latvijas pārstāvji un motokluba apPasaule biedri – Aivars Kukojs un Raitis Kalniņš. Līdzi aizbraukušie kluba biedri ziņo par sportistu pirmajiem panākumiem.

Pirmajā dienā sportisti aizvadījuši Prologa jeb kvalifikācijas braucienu, kas ietver dažādu grūti paveicamu un teju nepārvaramu šķēršļu veikšanu ar motociklu – uzrādītais laiks nosaka stata pozīciju nākamajā dienā. Abi sportisti pārstāv Bronzas klasi, kurā kopskaitā startē 209 sportisti. Aizvadot pirmo braucienu jeb prologu Raitis Kalniņš ierindojās 131.vietā un gatavojās šodienas cīņām, kas norisinās mainīgajā un kalniem bagātajā Rumānijas dabā. Savukārt Aivars Kukojs Prologa braucienā bija tik veiksmīgs, ka spēja iekļūt labāko 35 braucēju vidū, kvalificējot prologa finālam. Dienas izskaņā tika noskaidrots, ka Aivars prologa sacensībās savā klasē ierindojies augstajā 27.vietā. ”Šobrīd vispār vairs nav spēka,” uzreiz pēc noslēdzošā dienas brauciena komentēja Kukojs, ”bija daži elementi, kas sagādāja lielākās grūtības, ieķēros pie riepu šķēršļa, jo priekšā bija liels bars ar sportistiem. Šeit daudzviet jādomā uz priekšu – kā braukt un kādu trajektoriju ieņemt.”

FOTO

Šodien sportisti uzsākuši izaicinošo cīņu pirmo dienu un sacīkstes ilgs līdz pat 16.jūlijam. Sacensību laikā sportistiem jāpārvar neskaitāmi kilometri pa mežiem, kalniem, pļavām un ielejām, vadoties vienīgi pēc navigācijas iekārtas un veicot dažādus uzdevumus. Šīs sacensības kļuvušas par ļoti ekstrēmām enduro cīņām, kurās startēt uzdrīkstas tikai azartiskākie braucēji no visām pasaules valstīm. Sava ceļa laikā sportisti var saskarties ar teju neizbraucamām takām, dubļiem un stāviem kalniem, tādēļ nereti sportistiem pašu spēkiem nākas motociklus vilkšus vilkt uz priekšu.