Jeļenas Prokopčukas padomi, gatavojoties pirmajam maratonam

Komentāri

2. Nepirkt un nemazgāt!

2/6
Foto: LETA

Foto: LETA

Minimums – 100 km nedēļā!

Pats galvenais princips, skrienot pirmo maratonu mūžā, – nedrīkst domāt par rezultātu. Mērķis ir distances veikšana. Tam jāgatavojas vismaz divus gadus, sākot skriet kaut vai tikai trīs reizes nedēļā. Maratons ir virsotne, turklāt nežēlīga. Tās sasniegšanai nedrīkst gatavoties, šad un tad pāris reizes nedēļā uzskrienot krosiņus. Protams, ir trakie, kas arī ar šādu attieksmi spēj veikt visus 42 km. Tikai pēc tam diezin vai vēl kādu reizi viņi maratonu skries. Turklāt ar šādu varonību var nopietni sabojāt veselību, vispirms jau sirdi.

Pirms doties maratonā, vajadzētu par savām spējām pārliecināties īsākās distancēs – tautas sacensībās 5, 10 vai 20 km distancēs. Būtībā maratons ir piemērots tikai tādiem amatieriem, kuri ar skriešanu jau nodarbojas visai profesionāli, izmantojot speciālajā literatūrā pieejamo treniņmetodiku. Ir vienkārša formula – vismaz mēnesi pirms starta maratonā dienā vidēji jānoskrien 14 kilometri. Tātad – 100 km nedēļā!

Pret maratonu jāizturas ar cieņu. Tā ir prestiža distance, kurai spēki jākrāj ilgi un pamazām tāpat kā nauda luksus automobilim. Tikai tad skrējējs un maratons gūs savstarpēju gandarījumu.

2. Nepirkt un nemazgāt!

2/6
Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Lasi vēl