Vai velosportā ir radīts mehāniskais dopings?

Komentāri
Vai velosportā ir radīts mehāniskais dopings?
Foto: AP/Scanpix

6. septembrī notiks Latvijas riteņbraucēju Vienības brauciens, bet no 4. līdz 26. jūlijam risināsies jau 102. Tour de France velobrauciens. Tajā pulcēsies visi pasaules labākie riteņbraucēji un uzskatāms par prestižākajām velobraukšanas sacensībām. Šīs milzīgās likmes dēļ daudz komandas un vienības ķeras klāt pie dažādām viltībām. Šogad kļuvis aktuāls jautājums par motorizētu velosipēda izmantošanu.

Velosipēdā iestrādāta baterija, kas var darboties ilgāk par divām stundām, iestrādāta dzeramajā pudelē, bet nākotnē tā paredzēta zem sēdekļa. Motors paspēts divriteņa stūrē, un tam ir dažāda elektroniskā ietilpība, sākot no 5o vatiem līdz pat 25o vatiem.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Motoru var iedarbināt ar Bluetooth palīdzību, kas paslēpts pie labās puses bremzēm, savukārt izslēgt pretējā pusē. Velosipēda svars ir gandrīz divi kilogrami, un tā izmaksas parastam cilvēkam ir aptuveni 12 tūkstoši eiro. Profesionālajām komandām tas varētu izmaksāt pat trīs reizes dārgāk. Tomēr šāda motorizētā divriteņa lietošana, protams, ir pret jebkādiem Tour de France noteikumiem. Starptautiskā Riteņbraukšanas federācija jau veikusi pirmās pārbaudes, bet pagaidām nevienās sacensībās motorizēta velosipēda lietošana nav atklāta.

Igo Japiņš, Latvijas Riteņbraukšanas federācijas prezidents:

“Zinu, ka šādi velosipēdi ir radīti un ka Starptautiskā Riteņbraukšanas federācija jau veikusi pirmās pārbaudes. Tomēr nedomāju, ka sacensībās kāds tos izmantotu. Katrā ziņā neviens šāds gadījums nav atklāts. Vēl jo mazāk Latvijā. Vienības brauciens pamatā ir amatieru sacensības, bet arī Latvijas čempionātā ir maz ticama šāda riteņa izmantošana. Ja kādam radīsies aizdomas par pretējo, noteikti domāsim par pārbaudēm.”

FOTO: Motorizētā divriteņa prototips

Foto: telegraph.co.uk

Foto: telegraph.co.uk

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl