Ko iesaka lietot uzturā fitnesa modelēm?

Komentāri
Ko iesaka lietot uzturā fitnesa modelēm?
Foto: SERGEJS URBANOVIČS

Pareizs uzturs ir ļoti svarīgs visiem cilvēkiem, un, protams, arī projekta Fit Model Latvija 2016 dalībniecēm. Draudzīgu padomu meitenēm neliedza uztura speciāliste Signe Rinkule, kura projekta dalībnieces iepazīstināja ar veselīga uztura pamatprincipiem un uztura sastāvdaļām.

Nodarbojoties ar dažāda veida fiziskajām aktivitātēm, ļoti liela nozīme ir pareizi izvēlētam uzturam. Jāņem vērā gan fizisko aktivitāšu veids, mērķi, kurus gribam sasniegt, kā arī jābūt priekšstatam par produktu uzturvērtību, kā pareizi izvēlēties uzturu gan pirms, gan pēc fiziskās slodzes, vadoties pēc uzstādītiem mērķiem. Lai sasniegtu vēlamo efektu, ir jāievēro uztura veselības principi, jāpārdomā nepieciešamā šķidruma uzņemšanas daudzums.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Foto

Projekta dalībnieces tika iepazīstinātas ar veselīga uztura pamatprincipiem, ēdienreižu skaitu, uztura sastāvdaļām (olbaltumvielām, ogļhidrātiem, taukiem). Dalībniecēm izstāstīja, kā var aprēķināt savu pamatvielmaiņu. Pamatvielmaiņa sastāda aptuveni 66-75 % no kopējā enerģijas daudzuma, ko cilvēks patērē diennaktī. Pamatvielmaiņu parasti aprēķina pēc gadsimta sākumā radītās Herisa-Benedikta (Harris and Benedict, 1919) formulas.

Sievietēm: 655 + 9,65 x ķermeņa masa (kg) + 1,85 x auguma garums (cm) – 4,68 x vecums (gadi).

Pēc aprēķiniem un, ņemot vērā fiziskās aktivitātes koeficientu, katra dalībniece aprēķināja savu ikdienas nepieciešamo kcal daudzumu diennaktī. (kopējā enerģija (kcal/dienā) = pamatvielmaiņa * fiziskās aktivitātes koeficients).

Atbilstoši nepieciešamajai enerģijai jāņem vērā arī uzturvielu sadalījums. Cik daudz ir nepieciešamas olbaltumvielas, kādi produkti ir olbaltumvielu avoti (gaļa, zivis, piena produkti, olas, pākšaugi, rieksti, sēklas) un kā pareizi sagatavot un iekļaut ēdienkartē šos produktus, kā arī kādus produktus izvēlēties ja, netiek, piemēram, lietoti dzīvnieku izcelsmes produkti. Liela uzmanība tika pievērsta arī ogļhidrātiem, to sastāvam uzturā, kad un cik daudz ir nepieciešami ogļhidrāti uzturā, kā pareizi izvērtēt ogļhidrātu daudzumu produktos un biežākie ”klupšanas akmeņi’’ jeb kļūdas izvēlētajos produktos, kuri šķiet ir ļoti veselīgi, bet ne vienmēr tas atbilst patiesībai (šajā sadaļā runājām tieši par cukura daudzuma izvērtēšanu dažādos produktos, piemēram jogurtos). Meitenēm tika stāstīts par tauku izvēli, nozīmi un nepieciešamību ikdienas uzturā, kādi ir piesātinātie tauki un nepiesātinātie, to nepieciešamo daudzumu un izvērtējumu, cik daudz vajadzētu iekļaut ēdienkartē, kuri produkti ir tauku avots.

Noteikti ir jāņem vērā arī maltītes biežums. Jo noteikti vajadzētu ievērot principu biežas ēdienreizes ar pārdomātu porcijas apjomu, kā arī gatavošanas veidu (tvaicēt, sautēt, vārīt, cept cepeškrāsnī).

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā!

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā! 1

Vai Latvija varētu kļūt par velo zemi līdzīgi kā Nīderlande? Vai pie mums maz iespējams braukt ar riteni visu gadu? Un kā komfortabli ierasties savā birojā, ja esi minies uz darbu ar riteni ziemā?

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

2018. gads make-up pasaulē mirdz vēl spožāk nekā iepriekšējais. Tendenču virsotnēs gozējas metālisks spīdums, gliteri un pat uz ādas uzlīmējami akmentiņi, ļaujot mums uzmirdzēt kā dārgakmeņiem. Ja ar mirdzumu un spīdumu jau esam pazīstamas kopš pagājušā gada, tad viena toņa acu ēnas, izteikti kuplas skropstas un citas aktuālākās tendences vēl jāiepazīst. Esi gatava jauniem skaistuma piedzīvojumiem? Iepazīsties ar 10 interesantākajām grima tendencēm šajā gadā!

Lasi vēl