Latvijas volejbolam jauna vizuālā identitāte

Pievienot komentāru
Latvijas volejbolam jauna vizuālā identitāte
LVF

Latvijas Volejbola federācija ar jaunu vizuālo identitāti cer apvienot Latvijas volejbola kopienu, uzsver organizācijas prezidents Jānis Buks.

LVF trešdien prezentēja jauno Latvijas volejbola vizuālo identitāti, kas izstrādāta, respektējot sporta veida ilggadējās tradīcijas, bet vienlaikus precīzāk simbolizē volejbola vērtības un atbilst mūsdienu sporta popularizēšanas prasībām.

Vizuālās identitātes pamatā ir lakoniska grafiskā zīme, kurā simboliski vienā veselumā ietverts burts “V”, volejbolists un Latvijas valsts karogs. Jaunā identitāte paredz arī divus atvasinājumus, ar kuriem turpmāk identificēs pludmales un jaunatnes volejbolu.

Kā atklāj Buks, galvenās prasības vizuālās identitātes izstrādē bija, lai tā būtu mūsdienīga, iekļaujoša un ilgtspējīga.

“Procesā nonācām pie secinājuma, ka vēlamies iet prom no šaura institucionāla simbola tuvāk Latvijas volejbola kopienas apvienošanai. Tieši tādēļ grafisko zīmi papildina teksts “Volejbols Latvija”. Tāpat ar nolūku radījām vienas grafiskās zīmes atvasinājumus pludmales volejbola un jaunatnes volejbola identifikācijai, lai katrs volejbola saimei piederīgais varētu identificēties ar jauno zīmolu,” LVF citē Buka teikto.

Tikmēr LVF valdes locekle un komunikāciju aģentūras “MM&A| Hill+Knowlton Strategies” vadītāja Linda Mežgaile, kura uzņēmās virsvadību jaunās identitātes izstrādes procesā, uzsver, ka volejbols tagad ir kļuvis vēl pieejamāks, atvērtāks un draudzīgāks sporta veids.

Jaunā vizuālā identitāte paredz divus grafiskās zīmes atvasinājumus, ar kuriem turpmāk tiks atveidots pludmales volejbols un jaunatnes volejbols. Pludmales volejbola grafiskā zīme izstrādāta spilgtā neona zaļā krāsā ar uzrakstu “Pludmale”, kas simbolizē šī sporta veida būtību – azartiskumu, pievilcību un spilgtas emocijas. Vienlaikus tā ir arī atsauce uz 2012.gada Londonas olimpiskajām spēlēm, kad tā laika pludmales volejbola duets Mārtiņš Pļaviņš/Jānis Šmēdiņš līdzīga toņa zaļos kreklos izcīnīja Latvijai līdz šim augstāko godalgu – bronzas medaļas.

Jaunatnes volejbola grafiskā zīme radīta ceriņu violetā krāsā ar uzrakstu “Jaunatne”, simbolizējot nākotni un sportiskās cerības. Abiem atvasinājumiem ar nolūku izvēlēti dzimumu neitrāli toņi. Šāds centrālās grafiskās zīmes un atvasinājumu princips izvēlēts, izpētot pasaules volejbola lielvalstu praksi jaunu vizuālo identitāšu izstrādē. Vienlaikus tas sniedz iespēju lielo informācijas daudzumu par dažādajiem volejbola notikumiem identificēt ar atšķirīgiem vizuāliem elementiem vienkāršākai sporta dzīves sekotāju uztverei.

Tāpat izstrādāta arī atsevišķa nacionālo izlašu grafiskā zīme, kuras centrā ir no Brīvības pieminekļa aizgūtās trīs zvaigznes, kuras papildina uzraksts “Volejbols Latvija”, kas lietojams kopīgi ar grafisko zīmi “V”. Šī zīme primāri izstrādāta nacionālo izlašu atšķiršanai un galvenokārt tiks lietota uz to formām, kas pašlaik ir izstrādes procesā.

LVF ģenerālsekretāre Gunta Aizporiete atzīmē, ka tuvākajā laikā būs jāiegulda daudz darba un resursu, lai jaunais zīmols un tā atvasinājumi kļūtu atpazīstami un iecienīti volejbola kopienā un plašākā sabiedrībā. Šobrīd notiek aktīvs darbs pie dažādu materiālu izstrādes, nacionālo izlašu formām, fanu atribūtikas, zāļu noformējuma, jaunas “Volejbols.lv” mājas lapas un citiem praktiskiem jautājumiem.

“Ļoti ceram, ka nacionālā vīriešu izlase Eiropas čempionāta finālturnīrā nākamā gada augustā startēs jau jaunajās formās, un mēs darīsim visu, lai faniem būtu iespēja atbalstīt mūsu sportistus, izmantojot jaunās identitātes materiālus. Identitātes atvasinājumi “Jaunatne” un “Pludmale” tiks izmatoti ikdienas komunikācijā, lai vieglāk ir atrast nepieciešamo informāciju un sekot līdzi notiekošajam sociālajos tīklos un drīzumā arī jaunajā mājas lapā,” skaidro Aizporiete.

Darbs pie jaunās volejbola vizuālās identitātes sākts pērn jaunās valdes sastāvā un no pirmajām skicēm līdz gala risinājuma pagājis gads. Šajā laikā tika organizēts ideju konkurss, kurā tika izvērtētas septiņas potenciālas idejas līdz par uzvarētāju tika izvēlēts un līdz pilnībai noslīpēts mākslinieka Gusta Rutka redzējums. Jaunā zīmola ieviešanas process notiks pakāpeniski tuvāko 3-6 mēnešu laikā, ņemot vērā valdības noteiktos ierobežojumus. Arī jaunās vizuālās identitātes prezentācija norisinājās tiešsaistē.