Komentāri
Bijušais FIA prezidents Moslijs norūpējies par mazo F1 komandu likteni
Foto: EPA/LETA

Bijušais Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents Makss Moslijs paudis bažas par F1 čempionāta mazo komandu likteni laikā, kad bankrota procedūru sākušas Marussia un Caterham vienības.

Jau vēstīts, ka finansiāli vājās F1 komandas Marussia un Caterham nepiedalīsies šīs nedēļas nogales posmā ASV, kas norisināsies Ostinā, turklāt abas vienības nu sākušas savu bankrota procedūru.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

“Starp F1 komandām vairs nenorit godīga konkurence,” uzskata Moslijs. “Būtiskākā problēma ir tā, ka lielajām vienībām ir krietni vairāk naudas nekā Marussia un Caterham. Līdz ar to tās spiestas atteikties no dalības sacensībās, turklāt šīs komandas var nebūt pēdējās, kurām jāpieņem šāds lēmums.”

Kā informē raidorganizācija BBC, tādas komandas kā Red Bull, Ferrari un Mercedes ik gadu savās F1 programmās iegulda vairāk nekā 254 miljonus eiro katra. Tikmēr Marussia un Caterham nespēj atvēlēt pat trešdaļu no šīs summas.

Zīmīgi, ka pirms pieciem gadiem, kad Moslijs vēl bija FIA prezidents, viņš ierosināja ieviest komandu tēriņu griestus, taču šī ideja tika noraidīta.

“No sportiskā viedokļa, F1 vadībai katrai komandai vajadzētu sadalīt naudu vienādi, bet pēc tam par sponsoru piesaisti tās varētu rūpēties pašas. Tāda vienība kā Ferrari vienmēr piesaistīs vairāk sponsoru nekā Marussia, taču, ja pamatsumma visiem būs vienāda, sākumā visas komandas būs vienādā līmenī,” uzskata Moslijs.

Toreiz čempionātam pievienojās arī vienība Hispania Racing Team (HRT), kas beidza pastāvēt pēc 2012. gada sezonas.

Marussia un Caterham F1 čempionātam pievienojās vien 2010. gadā, bet šajā laikā nav spējušas kļūt finansiāli spēcīgas. Toreiz čempionātam pievienojās arī vienība Hispania Racing Team (HRT), kas beidza pastāvēt pēc 2012. gada sezonas.

Gaidāmajā ASV posmā uz starta stāsies vien 18 mašīnas, kas būs mazākais skaits kopš 2005. gada Monako Grand Prix izcīņas, kad par noteikumu pārkāpumiem uz diviem posmiem bija diskvalificēta BAR vienība.

Kā zināms, iepriekšējā posmā Marussia jau piedalījās vien ar vienu automašīnu, jo tās pilots Žils Bjanki turpina cīņu par dzīvību pēc avārijas Japānas posmā.

Saskaņā ar F1 vadības līgumu komandai ir tiesības saņemt daļu no čempionāta ienākumiem vien tad, ja tā piedalās visos sezonas posmos.

Līdz F1 sezonas beigām atlikuši trīs posmi – ASV, Brazīlijā un AAE.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl