Komentāri
Oficiāli! Porziņģim ar adidas lielākais reklāmas līgums Latvijas sporta vēsturē!
Foto: AFP/LETA

Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs adidas otrdien oficiāli paziņojis par reklāmas līguma noslēgšanu ar Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) klubā Ņujorkas Knicks spēlējošo latvieti Kristapu Porziņģi.

Tiek vēstīts, ka 21 gadu vecais Porziņģis ar adidas noslēdzis līgumu uz septiņiem gadiem. Tas nozīmē, ka latvietis ar jaunajiem apaviem piedalīsies jau otrdien gaidāmajā sezonas pirmajā spēlē, kad Knicks viesosies pie NBA čempioniem Klīvlendas Cavaliers.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Noslēgtais līgums Porziņģim ik gadu ienesīs no trim līdz sešiem miljoniem dolāru (2,7-5,5 miljoniem eiro). Šis kontrakts paredz, ka ar laiku Latvijas basketbolists var tikt pie sava brenda apaviem, turklāt tik ienesīgu līgumu pirms tam nav noslēdzis neviens Eiropas basketbolists. “Es esmu laimīgs, ka mani atbalsta tāds zīmols kā adidas. Jūtu, ka esmu pareizajā vietā un ar pareizajiem cilvēkiem. Ņujorka ir izslāpusi pēc arvien jauniem panākumiem basketbolā, un ticu, ka adidas man palīdzēs pacelt savu spēli nākamajā līmenī,” uzņēmuma adidas Baltics pārstāvji citē Porziņģa teikto. “Esmu unikāls spēlētājs, un adidas ir unikāls zīmols. Esmu pagodināts, ka varu būt daļa no šī brenda ģimenes.”

Reklāmas līgumi ar adidas ir arī tādiem NBA basketbolistiem kā Džeimsam Hārdenam (Hjūstonas Rockets), Demjanam Lilardam (Portlendas Trail Blazers), Kailam Lourijam (Toronto Raptors) un Endrjū Viginsam (Minesotas Timberwolves). “Līgā nekad nav bijis tāds spēlētājs kā Kristaps, kura mīlestība pret basketbola kultūru ir neizmērojama,” teica adidas sporta mārketinga direktors Maikls Ledinigs. “Viņš maina pašu spēli un ir ideālais zīmola vēstnesis jaunajām paaudzēm gan laukumā, gan ārpus tā. Porziņģa pievienošanās adidas parādīs Ņujorkai un pasaulei, kādai ir jābūt nākamajai šī zīmola basketbola paaudzei.”

Ar jauno NBA sezonu Porziņģis pārstāvēs adidas jaunāko franšīzi Crazy Explosive. Latvietim būs liela loma jaunu produktu radīšanā, testēšanā un snieguma pārbaudēs, kā arī viņš piedalīsies topošajās kampaņās, aktivitātēs un globālajās atlētu tūrēs, sola uzņēmums. Iepriekš Porziņģim bija sadarbība ar citu ietekmīgu sporta zīmolu Nike, taču vienošanās noslēdzās šī gada rudenī. Lai gan “Nike” bija iespējas pielīdzināties adidas piedāvājumam, tas netika izdarīts.

Interesi par Porziņģa pakalpojumiem, kurš šajā starpsezonā bija iekārojamākais bez reklāmas līguma esošais basketbolists, izrādīja arī ASV bāzētā Under Armour un vairākas Ķīnas kompānijas. Nākamā sezona būs pēdējā, kurā adidas sadarbojas ar NBA čempionātu, jo uzņēmums nolēmis mainīt darbības virzienu un nākotnē koncentrēties tikai uz atsevišķu basketbolistu līgumiem. Pērn augustā vācu kompānija noslēdza 200 miljonu dolāru (184 miljonus eiro) vērtu līgumu ar Hārdenu, un kopumā tika ziņots, ka uzņēmums gatavojas noslēgt aptuveni 500 individuālos līgumus.

Vācijas gigantam līgums ar pasaules spēcīgāko basketbola līgu bija kopš 2006.gada, kad viņi iegādājās tā brīža NBA sadarbības partnerus Reebok. Tobrīd sadarbība tika noslēgta uz 11 gadiem un tā noslēgsies 2017.gadā. Savukārt no nākamā gada par līgas tehnisko sponsoru kļūs Nike. Iepriekšējā sezonā Porziņģis lieliski debitēja NBA, jo viņš 72 mačos vidēji izcēlās ar 14,3 punktiem, 7,2 atlēkušajām bumbām un 1,9 blokiem.

Lasi vēl