Kā dzīvojam jaunajā laikmetā: TOP dzīvesstila tendences

0 Komentāru
Kā dzīvojam jaunajā laikmetā: TOP dzīvesstila tendences

Pēdējo divu gadu laikā pandēmijas ietekmē iedzīvotāju paradumi visā pasaulē ir mainījušies. Šīs izmaiņas tiešā veidā skar arī uzņēmumus, kam nākas pielāgoties jaunajai kārtībai un rast inovatīvus risinājumus, kā sasniegt savus klientus. Lai labāk izprastu Latvijas iedzīvotāju paradumus, Nord DDB Riga ir apkopojuši piecas būtiskākās dzīvesstila tendences.

Ik gadu Brand Capital pētījumā tiek analizēts Baltijas iedzīvotāju dzīvesveids un noteikti iedzīvotāju iemīļotākie zīmoli. Pētījuma rezultāti un Latvijas, Lietuvas un Igaunijas mīlētākie, zaļākie un cilvēcīgākie zīmoli tiek prezentēti Baltijas Zīmolu forumā, kas šogad norisināsies 24. septembrī. Nord DDB Riga stratēģiskā direktore Anna Celmiņa izceļ piecas būtiskākās tendences, kas šogad visvairāk raksturo Latvijas iedzīvotājus.

1.    Ērtība pirmajā vietā

Pēdējā gada laikā, kad pārsvarā iedzīvotāji atradušies mājās, pieaugusi iepirkšanās ērtības un ietaupītā laika nozīme. 57% Latvijas iedzīvotāju, izvēloties pakalpojumu sniedzēju, izvērtē ērtību nevis zemāko cenu, kā arī novērojams pieaugums Wolt un Bolt Food lietošanā.

Pakomāti ir aktuālāki kā jebkad, pieredzot 9% kāpumu pret pagājušo gadu attiecībā uz nosūtītajām paciņām – tātad ne tikai saņemam, bet arī paši aktīvi sūtām. Līdz ar to nu jau puse Latvijas iedzīvotāju sūta sūtījumus ar pakomātu palīdzību, kamēr daudzviet Eiropā pakomāti tiek izmantoti daudz retāk.

2.    Rūpes par veselību

Teju visi aptieku zīmoli pret pagājušo gadu ir nedaudz audzējuši savu mīlētāju skaitu. To darot, par spīti tam, ka Latvijā esam dabīgas ārstēšanās piekritēji – 64% Latvijas iedzīvotāju šogad atzinuši, ka dod priekšroku dabīgiem produktiem nevis farmaceitiskām zālēm. Tāpat aktīvi iegādājamies vitamīnus, ko šī gada laikā darījuši 75% iedzīvotāju.

Veselībai pieejam arī digitāli – viedierīci vai aplikāciju sportam un veselības monitorēšanai šogad lieto jau vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju. Turklāt katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs ir piedalījies sporta treniņā tiešsaistē.

3.    Digitalizācija un mobilitāte

Teju ceturtā daļa Latvijas iedzīvotāju ir braukuši ar elektrisko skrejriteni, bet aktīvākie mobilā transporta līdzekļa izmantotāji ir 15-35 gadus veci iedzīvotāji – elektriskos skūterus izmēģinājuši 43% šīs vecuma grupas pārstāvju.

TikTok lejuplādes, podkāstu klausīšanās un videospēļu spēlēšanas intensitāte strauji augusi. Podkāstus klausījušies nu jau 38% Latvijas iedzīvotāju, kamēr videospēles pēdējā gada laikā spēlējuši 43% iedzīvotāju.

Turpinām aktīvi apgūt savas digitālās prasmes – varam novērot, ka digitālo prasmju apgūšana šogad pieaugusi par vēl 6%.

4.    Pietrūkst optimisma

Šī gada dati dara bažīgu attiecībā uz sabiedrības noskaņojumu. 79% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka naids ir pieaugoša problēma, bet deviņi no 10 iedzīvotājiem atzīst, ka sabiedrībā trūkst optimisma. Turklāt lielākais vairums (61,4%) ir norūpējušies par savu garīgo labsajūtu, kas īpaši novērojams tieši vecuma grupā 25-34.

5.    Pārvērtētas prioritātes

Puse Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka šogad ir pārvērtējuši savas prioritātes un vērtības dzīvē. 47% iedzīvotāju labprāt emigrētu no Latvijas, ja būtu tāda iespēja, kas ir par 6% vairāk nekā pērn. Uz sarūkošo lojalitāti valstij norāda 6% pieaugums uzskatā, ka nodokļu nemaksāšana nav būtisks pārkāpums. Savukārt, vairāk nekā ceturtā daļa iedzīvotāju (28%), pārvērtējot prioritātes un meklējot jaunus profesionālos izaicinājumus, šogad pieteikušies jaunam darbam.

Par Baltijas iedzīvotāju dzīvesstila tendencēm un zīmoliem, kas spējuši pielāgoties un pat uzplaukt jaunajā pasaules kārtībā, eksperti diskutēs un dalīsies pieredzē Baltijas Zīmolu forumā jeb Baltic Brand Forum, kas norisināsies 24. septembrī pasākumu centrā Hanzas Perons, Hanzas ielā 16a, Rīgā. Tas notiks angļu valodā un būs vērojams klātienē, uzrādot Covid-19 sertifikātu, vai tiešsaistē, kur to bez ierobežojumiem varēs skatīties ikviens interesents. Sīkāka informācija par pasākumu un biļešu iegādi Baltic Brand Forum tīmekļvietnē www.balticbrandforum.com.

Baltic Brand Forum norisinās jau trešo reizi. Forumu organizē NORD DDB, OMD, RAIT sadarbībā ar Zavod, Nord ID, Element, Nords Porter Novelli, Latvijas Zaļais punkts, RIMI Latvia, Accenture, Httpool, TV3 Group, IR Nauda, Clear Channel, Radio Skonto, Santa, Radio Tev, Visual Media, EHR, JCDecaux un Delfi.

Brand Capital ir plašākais zīmolu un dzīvesveida pētījums Baltijā. Reprezentatīvajā izlasē ir vairāk nekā 2800 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem un tiešsaistē vismaz reizi nedēļā.

Papildu informācija

[email protected]

www.balticbrandforum.com

0 Komentāru