Tieši šodien aprit 56 gadi, kopš Rīgā atklāta jaunā dzelzceļa stacija!

Pievienot komentāru
Tieši šodien aprit 56 gadi, kopš Rīgā atklāta jaunā dzelzceļa stacija!
Foto: Bez Tabu

Tieši šodien pirms 56 gadiem, Rīgā atklāta jaunā dzelzceļa stacija! Pēc Otrā pasaules kara vecā stacijas ēka tika gandrīz pilnībā nojaukta, un 1960.-1965. gadā tika atklāta jaunā stacija, kas gadu gaitā piedzīvojusi vairākas pārbūves. Tagad Centrālā stacija iekļaujas t/c Origo sastāvā.

Pie jaunās dzelzceļa stacijas 1965. gadā atklāja arī Stacijas pulksteni, kas tolaik vienlaikus kalpoja arī kā ūdenstornis stacijas ūdensapgādes sistēmai.

Latvijas teritorijā dzelzceļus sāka būvēt Krievijas impērijas laikā. Tie bija 1524 mm platuma ceļi. 1860. gadā cauri Rēzeknei un Daugavpilij tika atklāta Pēterburgas—Varšavas līnija. Tikai gadu vēlāk tika uzbūvēta Rīgas—Daugavpils līnija.

1897. gadā uzbūvēja pirmo 750 mm šaursliežu dzelzceļu Latvijā: Valkas—Rūjienas—Pērnavas dzelzceļa līniju (nav saglabājusies). Pirmo elektrificēto dzelzceļu Latvijā atklāja 1950. gadā (iecirknis Rīga—Dubulti).

Dzelzceļš ir virszemes transporta veids, kas paredzēts pasažieru un kravu pārvadāšanai. Dzelzceļš kā transporta sistēma sastāv no tehniskajiem līdzekļiem — dzelzceļa sliežu klātnes, kontakttīkla, signalizācijas, mākslīgajām būvēm, ritošā sastāva — un ekspluatācijai nepieciešamā personāla.

Visbiežāk ar vārdu dzelzceļš saprot dzelzceļa infrastruktūru — dzelzceļa sliežu ceļus un signalizācijas ierīces.