Komentāri
Erotiskā filma, hokejs un ”Minioni”. Izpētīts, ko ”Viaplay” visvairāk skatās latvieši
Skaties.lv

Svinot gada jubileju, ”Viaplay” izpētījis, kādus seriālus filmas un pārraides visbiežāk izvēlas baudīt mūsu skatītāji. Analīzes rezultāti rāda interesantu tendenci – Latvijas iedzīvotāji visbiežāk izvēlas skatīties pašmāju seriālus, hokeju un ārzemju filmas, kamēr lietuviešiem populārākais ir basketbols un ārzemju seriāli, bet igauņi ir dažādu sporta pārraižu cienītāji.

Kopējais laiks, ko aizvadītajā gadā skatītāji Baltijā ir pavadījuši, skatoties filmas, seriālus, sporta tiešraides, dokumentālās filmas, multfilmas un citu saturu, ir 58 miljoni minūšu jeb 110 gadu.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ilgāko laiku ”Viaplay” satura platformā Baltijas skatītāji ir pavadījuši, skatoties dažādas filmas, – kopā vairāk nekā 20 miljonus minūšu jeb gandrīz 40 gadus.

Latvijas iedzīvotāju vidū aizvadītā gada skatītākā filma bija skandalozā ”Greja piecdesmit nokrāsas”, igauņi visvairāk skatījušies zinātnisko fantastiku ”Dedpūls (Deadpool)”, turpretim lietuvieši priekšroku devuši pašmāju filmai – kino meistardarbam ”Nepieredzējušais (Nepatyres)”.

Latvieši ir īsteni hokeja fani, un to arī pierāda ”Viaplay” dati – aizvadītajā gadā skatītākā sporta pārraide ir pārliecinoši tieši Latvijas hokeja izlases spēle.

Lietuvā cieņā ir basketbols – tieši šis sporta veids ir bijis skatītākais satura platformā ”Viaplay”, savukārt igauņi ir aktīvi ”Formula 1” un futbola fani, tāpēc skatītākā sporta pārraide pērn bijusi Čempionu līgas spēle ”Atlético Madrid” pret Spānijas ”Real Madrid”.

Baltijas valstu iedzīvotāji gandrīz ceturto daļu no visa laika (23%), kas pavadīts satura platformā ”Viaplay,” ir patērējuši, skatoties dažādas sporta pārraides. Tieši igauņu un lietuviešu skatītāji ir lielākie Baltijas sporta fani, savukārt latvieši ir lielākie pilnmetrāžas filmu cienītāji Baltijas valstīs (36% no visa skatītā satura).

Gluži kā citviet pasaulē, arī Baltijā vīrieši aktīvi sekojuši līdzi ”Gāzi grīdā!” (Top Gear) jaunākajām sērijām, bet ”Viaplay” jauno lietotāju vidū aktuālākā izvēle bija Paolo Sorrentīni skandalozais seriāls ”Jaunais pāvests (The Young Pope)”, kura skaņu celiņā dzirdama arī latviešu izcilā komponista Pētera Vaska mūzika.

Tāpat ”Viaplay” jauno skatītāju TOP5 ierindojusies arī ilgi gaidītā seriāla ”Tvīnpīka (Twin Peaks)” sezona, filmas ”Dedpūls” un “oskarotā” filma ”Cilvēks, kurš izdzīvoja (The Revenant)” ar Leondardo di Kaprio galvenajā lomā.

Baltijas valstīs bērnu vidū valda līdzīgas tendences – populārākā bērnu pilnmetrāžas filma aizvadītajā gadā pārliecinoši bija mazie dzeltenie nejaucēni – ”Minioni”. Latvijas un Igaunijas bērni ir vislielākie multfilmu cienītāji satura platformā ”Viaplay”. Bērnu seriālu žanrā, tāpat kā Latvijā, kaimiņvalstīs skatītākie ir ”Ķepu patruļa”, ”Cūciņa Pepa” un ”Mazais Ponijs: Draudzība ir brīnums”.

Ņemot vērā skatītāju satura lietojuma tendences, ”Viaplay” Baltijas valstīs jau ir uzsākuši demonstrēt seriālu ”Taisnā tiesa (The Good Fight)”, kas ir jau popularitāti iemājojušā seriāla ”Labā sieva (The Good Wife)” turpinājums, kā arī kritiķu augsti novērtēto seriālu par Ņujorkas finanšu pasauli – ”Miljardi (Billions)”.

Pilnmetrāžas filmu, seriālu, dokumentālo un multfilmu klāsts tiek nepārtraukti papildināts, bet vasaras beigās ”Viaplay” piedāvās arī Eiropas čempionātu basketbolā.

”Viaplay” ir lielākā tiešsaites satura platforma Baltijas valstīs, nepārtraukti nodrošinot pieeju pasaules līmeņa filmām, seriāliem, bērnu saturam, dokumentālajām filmām, kā arī labākajām sporta pārraidēm bez reklāmas pauzēm, un šis saturs ir pieejams arī mobilajās ierīcēs.

”Analizējot datus, skaidri parādās Baltijas valstu iedzīvotāju gaume, kurai mēs sekojam līdzi un pielāgojam saturu.

Noslēdzot pirmo gadu, varam teikt, ka mūsu stratēģija, kas balstīta uz kvalitatīvu ārzemju saturu, sporta tiešraidēm un vietējo saturu attiecīgās valsts valodā, ir bijusi veiksmīga.

Klienti vēlas jaunāko un ekskluzīvāko saturu, tādēļ mēs aktīvi strādājam, lai to nodrošinātu arī turpmāk,” stāsta Evalds Tilas, Viaplay vadītājs Baltijas valstīs.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl