Vasara nav aiz kalniem! Fitnesa skaistule Anita Pužule sniedz padomus, kā sagatavoties bikini sezonai

6 komentāri
Vasara nav aiz kalniem! Fitnesa skaistule Anita Pužule sniedz padomus, kā sagatavoties bikini sezonai
VILNIS IZOTOVS

Viena no populārākajām fitnesa skaistulītēm, trenerēm Anita Pužule bikini sezonai ir gatava vienmēr. Skaistule sporta zāli apmeklē katru dienu, gan pati trenējās, gan strādā ar klientiem. Anita sniedz padomus kā gatavoties vasarai!

Kā trenēties?

Anita informē, ka visi apzinās, ka ”kardio” treniņi ir ļoti efektīvi svara zaudēšanai, bet trenere aicina atcerēties, ka vislabāko rezultātu iespējams panākt, apvienojot spēka un ”kardio” nodarbības.

”Reizēm sievietes mēdz satraukties, ka darbs svaru zālē padarīs viņas par masīviem “muskuļu kalniem”, par to jāaizmirst uz visiem laikiem, sievietes un vīrieša organismi ir tik atšķirīgi, ka tā vienkārši fizioloģiski nav iespējams,” sarunā ar portālu Skaties.lv stāsta Anita.

Vienīgais, kas var notikt: augums kļūs tvirts, slaids un iegūs pievilcīgas formas.

Kā ātri iegūt plakanu vēderiņu? Skaistumkonkursu karalienes Anitas Pužules zelta padomi

Foto: VILNIS IZOTOVS

Kā ēst?

Anita paziņo, ka pirmais solis uz pareizu ēšanu ir apzināta ēšana.

”Vai bieži gadās, ka brokastīm nav laika, kaut ko paķer skrienot pa ceļam, pagrauz našķīšus, rakstot kārtējo atskaiti? Ja aizej pusdienās, tad jāizvēlas starp pusdienu piedāvājuma kotleti vai karbonādi un vakarā mājās tev uznāk mežonīgs izsalkums, tiek ēsts viss pēc kārtas?” jautā Anita.

Fitnesa trenere aicina pierakstīt dienas laikā apēsto, reizēm ir pārsteidzoši ieraudzīt, cik daudz lieka cukura, tauku un nevajadzīgu kaloriju var apēst, to nepamanot.

Jāatceras, ka veselīgs uzturs ir tāds, kas ļauj organismam darboties maksimāli efektīvi, dod enerģiju, uzlabo darbspējas, pašsajūtu un veselību.

Foto: VILNIS IZOTOVS

Ko ēst vai neēst?

Anita paziņo, ka galvenais diētas nosacījums: ēdienam noteikti jābūt uzturvielām, vitamīniem un minerālvielām bagātam.

”Šobrīd ļoti liela problēma ir ātrās uzkodas un gatavie ēdieni, kas bagāti ar tukšajām kalorijām: cukurotie dzērieni, saldumi, batoniņi, čipsi, smalkmaizītes, mafini, eklēriņi. Viss ir viegli un ērti pieejams,” aizdomājas Anita.

Ja mērķis ir, sakārtot svaru – tas ir pirmais, kas jāizslēdz.

Pārtikas produktiem jābūt vienkāršiem un maksimāli lokāliem: jāpērk visu, kas ir sezonā, kas ir raksturīgs mūsu platuma grādiem, ko iespējams izaudzēt un iegūt tepat.

Jāiekļauj ikdienas uzturā daudz svaigu zaļumu, ogļhidrātus (pilngraudu, rudzu maizi, pākšaugus, dārzeņus), olbaltumvielas (liellopa, putnu, medījumu gaļu, zivis un jūras veltes, liesus piena produktus, olas), taukus (kvalitatīvas nerafinētas eļļas, riekstus, avokado, linsēklas).

Ko mainīt ikdienā?

”Ēd vairāk dārzeņu! Svaigi un arī saldēti dārzeņi ir lielisks uzturvielu, minerālvielu un vitamīnu avots. Tie ir bagāti šķiedrvielām un dod sāta sajūtu. Iemācies iekļaut dārzeņus katrā ēdienreizē!” aicina Anita.

Kā otrs paradums, kas jāmaina ikdienā, ir sēdēšana! Cilvēks ir veidots kustībai, bet mūsdienu dzīvesveids nereti ir tik mazkustīgs un sēdošs, ka iztrūkst pat minimāls kustību daudzums.

”Esi šeit un tagad. Ieklausies savā ķermenī un iemācies sevi mīlēt. Jo tad vienmēr vēlēsies sev sniegt tikai vislabāko: veselīgu un kvalitatīvu uzturu, pilnvērtīgu miegu, pilnvērtīgi pavadītas brīvdienas, pozitīvas emocijas,” smaida Anita.

Ikdienas dzīvē jāatbrīvojas no stresa, jo, pirmkārt mums ir tendence apēst emocijas un ēdienu sasaistīt ar sevis mierinājumu, otrkārt, stress negatīvi ietekmē sāta un bada sajūtas hormonu darbību.

Foto: VILNIS IZOTOVS

7 kļūdas, kuras nepieļaut gatavojoties bikini sezonai?

1.Lai cik ļoti cilvēki neturpinātu lolot ilūzijas, ka ir maģisks brīnumlīdzeklis, kas nedēļas laikā ļaus iegūt brīnumainas pārvērtības, tāda nav!

2.Nepaļaujieties uz to, kas sola brīnumus, rezultātā, pat ja zaudēsiet kilogramus rekorda īsā laikā, tie ar uzviju atgriezīsies. Plus būsiet nodarījuši pāri savai veselībai un pabojājuši vielmaiņu.

3.Detoksi. Cilvēka organisms lieliski attīra pats sevi, to paveic mūsu aknas un nieres. Tāpēc derīgāk ir padomāt par savu vispārējo veselības stāvokli un nepārslogot sevi ar treknu, neveselīgu pārtiku, alkoholu un cukuru.

4.Badošanās var būt lielisks atslodzes veids pēc svētku dienām, kad daudz un bagātīgi ēsts, bet noteikti to nevajag izmantot kā svara zaudēšanas metodi.

5.Tauku dedzinātāji un brīnumtabletes. Parasti to reklāmas šķiet ļoti vilinošas, bet uzmanies. Labākajā gadījumā tablete būs vienkārši nekaitīga, bet var iedzīvoties arī nopietnās nepatikšanās: sirdsdarbības traucējumi, augsts asinsspiediens, nieru darbības traucējumi, aknu bojājumi.

6.Reizēm, izmisuma vadīti, ķeramies pie diētām ar ļoti zemu kaloriju daudzumu. Tās ir bīstamas veselībai un dzīvībai, vielmaiņa pie tik maza uzņemtā enerģijas daudzuma palēnināsies un svara kritums apstāsies.

7.Cilvēkiem raksturīgi ir meklēt kādu vainīgo, pirms gadu desmitiem visi uzskatīja, ka tauki padara resnu, tagad, nomelnoti tiek ogļhidrāti. Ļoti populāras ir diētas ar augstu olbaltumvielu daudzumu. Uzturs, kur tiek pilnībā, izslēgti ogļhidrāti. Nē! Ogļhidrāti ir lieliski un mums nepieciešami.

”Iegūt skaistu augumu ir ļoti vienkārši, taču teikšu godīgi, ne vienmēr uzreiz ļoti viegli. Viss, kas jums nepieciešams – adekvāta fiziskā slodze un piemērots, sabalansēts uzturs, kā arī mazliet pacietības!” nobeidz Anita.

TOP komentāri

  • Kaulu kambars
  • Vii
    +3 +3 0

    Vii

    Visumā piekrītu, tikai drusku pasmaidīju par padomu ēst vietējos produktus, un tūlīt jau tiek piesaukti avokādo, garneles utt ;)
  • Taisniba

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl